Actualitat Notícies

El 53% dels consumidors es planteja adquirir un elèctric com el seu pròxim vehicle
El 53% dels consumidors es planteja adquirir un elèctric com el seu pròxim vehicle

El 74% dels conductors de vehicles no elèctrics creuen que la infraestructura de recàrrega i recàrrega ultraràpida encara no està prou estesa

Un nou estudi de Castrol i bp prema “Switching ON the rEVolution:The road to EV readiness for markets, carmakers and consumers” revela que el 53% dels consumidors enquestats es plantegen l'adquisició d'un vehicle elèctric (VEU) com el seu pròxim vehicle, i entre els consumidors enquestats que ja han canviat a un elèctric, el 99% es plantejarien l'adquisició d'un altre VEU com el seu pròxim vehicle.

L'estudi també mostra que el 97% dels directius del sector de l'automòbil enquestats confien a complir els terminis d'abandó progressiu dels vehicles amb motor de combustió interna (MCI) imposades pels governs. Malgrat això, no tots compten amb un pla clar per a aconseguir-lo: només el 40% senten que la seua empresa està preparada per a dur a terme la transició de vehicles tèrmics a elèctrics.

No obstant això, l'estudi ha descobert que els fabricants d'automòbils centren els seus esforços a superar aquests desafiaments, ja que el 66% dels executius del sector de tot el món afirmen que la transició és la prioritat estratègica més important per a les seues organitzacions. L'estudi revela que, en 2015, una mitjana de solo l'11% de la despesa en I+D es va centrar en vehicles totalment elèctrics. Aquesta xifra pràcticament s'ha duplicat, fins al 21% en l'actualitat, i els directius preveuen que arribarà al 31% en 2025, la qual cosa quasi suposa quasi triplicar-la en deu anys.

FACTORS QUE AFECTEN

La majoria dels enquestats creuen que els governs exerceixen un paper fonamental en la transició cap als VEU. Els objectius d'abandó progressiu dels *MCI impostos pels governs se citen com el factor principal que motiva la transició de la indústria, segons el 63% dels directius del sector participants. L'objectiu de zero emissions també suposa un factor considerable, ja que el 57% dels directius afirmen que són una motivació important.

Referent als consumidors, l'estudi descobreix que reduir la contaminació de l'aire en zones urbanes és el principal motiu perquè els actuals conductors de vehicles amb *MCI i híbrids facen el canvi (el 74% dels consumidors ho consideren important). Després d'aquest factor se situen el d'un menor cost de funcionament (72%), i també la facilitat de recàrrega d'un VEU, ja que pot fer-se en la pròpia llar (important per al 70%).

La preocupació pel preu també està disminuint, ja que més de la meitat dels consumidors (57%) estan convençuts que el cost global d'un VEU (si es tenen en compte impostos, combustible, costos de manteniment i preu inicial) és menor que el del seu equivalent de gasolina o dièsel.

“És una època molt emocionant per a la indústria automobilística i ens comprometem a treballar amb els nostres socis del sector per a contribuir a la pròxima generació de tecnologies i accelerar la transició cap als VEU. El món del transport és cada vegada més elèctric i productes com els fluids per a VE Castrol ON i les solucions de recàrrega de bp prema tindran un paper preponderant”, afirma Nicola Buck, vicepresident sènior de Màrqueting de bp i director de Màrqueting de Castrol.

Segons l'estudi, la barrera que més obstaculitza la transició de la indústria cap a la mobilitat elèctrica és l'elevat cost de les bateries, citat per un 56% dels directius. Les següents barreres més importants són la disponibilitat d'infraestructures de recàrrega (43%) i l'escassetat de talent tecnològic (40%).

Així mateix, els consumidors es mostren preocupats per les infraestructures de recàrrega. El 74% dels conductors de vehicles no elèctrics creuen que la infraestructura de recàrrega i recàrrega ultraràpida encara no està prou estesa.

L'autonomia s'erigeix com el següent factor dissuasiu, ja que el 71% dels enquestats creuen que els VEU tenen menor autonomia que els vehicles de gasolina o dièsel, per la qual cosa no són aptes per a trajectes llargs.

 A més, a pesar que la majoria creu que el cost de propietat global d'un VEU és menor que el d'un vehicle de gasolina o dièsel, la percepció d'un cost inicial més elevat descoratja a molts (69%).

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías