Actualitat Notícies

El 53% dels consumidors inclou algun producte nou en la seua última cistella de la compra
El 53% dels consumidors inclou algun producte nou en la seua última cistella de la compra

El 53% dels enquestats va incloure algun producte nou en la seua última compra, la qual cosa suposa un creixement de 14 punts sobre el 39% registrat en 2016, segons l'informe 'La innovació en la cistella de la compra', realitzat per Aecoc Shopperview al costat de l'eina d'anàlisi del consumidor Gelt Data Facts.

L'informe mostra que els consumidors reclamen innovacions especialment en les categories de no alimentació. En concret, el 73% espera nous productes d'higiene, un 64% en drogueria i un 61% en productes frescos.

Preguntats sobre quina mena de novetats els agradaria trobar, els enquestats apunten principalment a tres atributs: productes saludables, amb ingredients naturals i opcions ecològiques.

Malgrat el creixent interés a provar i comprar nous productes, l'informe també evidencia que les innovacions no sempre encaixen amb el que busquen els consumidors. De fet, el 46% dels compradors afirma que els nous productes no cobreixen les seues necessitats.

L'informe també posa el focus sobre els canals pels quals els consumidors descobreixen les novetats del mercat.

Així, les botigues continuen sent el principal punt de descobriment, però la seua rellevància a l'hora de descobrir innovacions ha caigut en els últims anys. Un 58% troba els nous productes en els establiments, per un 79% que ho feia en 2016.

La publicitat en mitjans de comunicació i les recomanacions d'amics i familiars són les altres fonts d'informació més comunes, encara que la seua importància també ha disminuït.

En canvi, les xarxes socials creixen com a font de descobriment d'innovacions per als consumidors, ja que un 27% cerca i troba novetats en les xarxes, per un 17% en 2016.

Les dades de l'informe també mostren que el preu és principal fre a la compra de novetats per al 64% dels consumidors, per un 30% que no compra nous productes perquè considera que no cobreixen les seues necessitats i un 21% que prefereix omplir la seua cistella amb productes que ja coneix.

Consulta la notícia original AQUI

© 2022 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías