Actualitat Notícies

Els consumidors ja no compren marques per la pujada dels preus
Els consumidors ja no compren marques per la pujada dels preus

Els consumidors espanyols realitzen menys compres respecte a 2019. A pesar que la recuperació de la despesa es va acostant a dades prèvies de l'arribada del Covid, no es preveuen millores.

Així conclouen les anàlisis realitzades per la consultora Kantar, que estableixen que el sector del gran consum va romandre estable en 2021, doncs a penes va cedir un 0.1% pel que fa a la despesa dins i fora de la llar, enfront del 3,2% que va registrar de caiguda en l'exercici anterior.

Segons aquestes anàlisis, això ocorre per l'impuls de bars i restaurants, ja que les botigues d'alimentació mostren una tendència a la normalització després del 2020.

Els consumidors estan preocupats per la pujada en la factura de la llum, molt més que pels contagis de *covid

Entre les preocupacions dels consumidors també es troba la pujada dels preus de les matèries primeres i la situació econòmica que enfronta el país.

Per la seua part dues parts importants del comerç encariran els seus preus:

  • Distribuïdors: pujaran els preus a causa dels costos de l'encariment energètic, els inputs i transports.
  • Fabricants: han tractat de retindre la pujada tot el possible, però no han pogut frenar-la més donada la situació. Algunes cadenes de supermercats com Eroski, Dia i Auchan ja situen els seus preus per damunt de la inflació de l'alimentació.

I la resposta dels consumidors és adquirir els productes més barats. I és que una tercera part dels clients enquestats per Kantar diu haver deixat de comprar marques pel preu que registren.

Però és que fins a les marques blanques, a les quals recorrem per a no sagnar massa la nostra butxaca i l'economia familiar, des d'el mes de novembre passat també estan registrant un augment dels preus.

Aquesta anàlisi de mercat exposa que les vendes del gran consum dins de la llar experimentaran una reculada del 3,2% aquest 2022 respecte al passat any.

És per això que els consumidors demostren més interés a controlar a quins preus se situen els productes que necessiten en el seu dia a dia que per la pandèmia o l'exercici físic i mental.

Nous hàbits a l'hora de comprar

Actualment, i degut en gran part a l'arribada de la pandèmia, els consumidors han adquirit nous hàbits a l'hora d'omplir el carro de la compra.

Això ha acabat afectant, no sols als diners que gastem, sinó a la forma que tenim d'adquirir els diferents productes de primera necessitat.

Hui dia els consumidors opten pel comerç electrònic, que cada vegada va guanyant més força en el mercat de l'alimentació, la bellesa o la moda. D'altra banda, demanar menjar a domicili, segons l'anàlisi, suposa 1 de cada 4 euros gastats. Així mateix, el teletreball fa que els menjars en el domicili hagen augmentat de manera exponencial per l'arribada de la pandèmia.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías