Actualitat Notícies

Etiquetes intel·ligents: informació a demanda del consumidor
Etiquetes intel·ligents: informació a demanda del consumidor

Conéixer la procedència d'un producte o la seua traçabilitat és una cosa que hui dia pot resultar-nos natural, però fa alguns anys no era així. Mai el consumidor ha tingut accés a tanta informació, i això és possible gràcies a les etiquetes intel·ligents. Has sentit parlar d'elles?

Un sistema avantatjós per a empreses i consumidors

Aquestes etiquetes intel·ligents actuen com a codis de barres avançats, en alguns casos amb tecnologia *NFC i ens permeten conéixer la informació d'un producte de manera més ràpida i àgil.

Sabies que existeixen diversos tipus? Un dels més coneguts i utilitzats és el codi *QR. Segur que et sona o fins i tot ho has utilitzat. Un altre, encara que menys estés, són les etiquetes RFID que utilitzen tecnologia d'identificació per radiofreqüència.

Tant els codis QR, com les etiquetes NFC o la tecnologia RFID tenen avantatges comuns. La principal és l'accés a una informació més detallada dels productes. Això no sols és un avantatge per al consumidor, sinó també per a les empreses, a l'hora d'agilitar el pas pel punt de venda, conéixer l'estoc d'un producte o fer inventari, així com millorar la cadena de subministrament. De fet, aquesta última és la seua principal aplicació.

En els últims anys, hem vist com ha augmentat el nombre d'empreses que han incorporat aquest sistema, incrementant vendes i millorant la competitivitat.

Informació sense límits i a l'abast de tots

En l'actualitat ens trobem davant un consumidor més exigent, que busca conéixer més sobre el producte que compra, sobretot si parlem de productes alimentosos. Cada vegada són més els consumidors interessats per la producció i traçabilitat d'allò que estan adquirint, és a dir, el número de lot, procedència o data de caducitat, de consum preferent i vida útil del producte. Aquesta informació, podem trobar-la en les etiquetes intel·ligents. Però també podem trobar un altre tipus d'informació, que és la referida a la identificació del producte: model, forma, color, talla...

Un altre dels factors que més interessa als consumidors és la sostenibilitat. Per això es fa fonamental aquest avanç que ens permet tindre més detalls sobre l'origen d'allò que consumirem.

Les etiquetes intel·ligents naixen com una alternativa als rètols dels envasos amb l'objectiu de crear envasos intel·ligents, proporcionant al consumidor tota la informació que precise del producte. D'aquesta manera, desapareix la limitació que porta amb si la grandària dels envasos, posant a la disposició del consumidor tota la informació que precise.

A més, el seu ús és molt senzill, n'hi ha prou amb escanejar el codi des del propi telèfon mòbil. D'aquesta manera, el consumidor pot conéixer tota la informació del producte.

La primera etiqueta intel·ligent

Si bé és cert que la implantació d'aquest nou model d'etiquetes intel·ligents és una cosa relativament recent, la primera de la història la trobem en 1952 als Estats Units. En el cas del nostre país vam haver d'esperar fins a 1977 per a veure-la implementada. Saps de qual parlem? Es tracta de les etiquetes adhesives de codi de barres.

El nou sistema va ser un gran avanç per a les empreses, la seua arribada va suposar una millora en la gestió dels pagaments i va suposar una reducció considerable en les files dels comerços.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías