Actualitat Notícies

Què fer si es retarda la teua compra en línia?
Què fer si es retarda la teua compra en línia?

Un dels efectes del confinament al qual ens ha obligat l'estat d'alarma pel coronavirus ha sigut l'increment de les compres en línia: s'han animat a fer les seues compres en Internet fins i tot els qui abans es mostraven reticents. En general, els usuaris solen estar satisfets amb aquesta mena de compres, com sabem pels nostres anteriors estudis... però també sabem que a vegades hi ha problemes, i que en aquesta anòmala situació provocada per la pandèmia s'han produït retards i hi ha hagut més queixes en alguns comerços.

És important que tingues clar quins són els teus drets en una compra per Internet, perquè també sàpies com actuar si t'estafen en una compra per Internet o com pots recuperar els teus diners en les compres en línia.

La teua compra a casa abans de 30 dies

Quan compres un producte en línia, el lliurament ha d'efectuar-se, a tot tardar, en els trenta dies següents al dia de la comanda, excepte si vas acordar amb el venedor una altra cosa.

En el cas que el producte que has encarregat finalment no estiguera disponible, hauran d'informar-te d'aqueixa falta de disponibilitat perquè recuperes com més prompte millor els diners que hages abonat.

Si el producte es retarda per la raó que siga (falta de disponibilitat, mal servei del venedor o de l'empresa de missatgeria...) i decideixes reclamar els teus diners, no hi ha cap termini fixat perquè es produïsca el reembossament, però considerem que 6 o 7 dies a comptar des que se sol·licita la devolució és més que suficient. Vegem ara què fer si el termini se sobrepassa i segueixes sense notícies.

Com reclamar els teus diners

No t'ha arribat el que has comprat en el termini acordat o en els 30 dies que com a màxim es concedeixen per defecte? L'empresa ha incomplit el seu compromís i és el moment de reclamar la devolució dels diners. Fes-ho seguint aquests passos:

 Reuneix les teues proves: la confirmació de la comanda, la factura, les condicions de la compra, captures de pantalla, correus electrònics sol·licitant el reembossament…
 Escriu la teua reclamació al servei d'atenció al client i adjunta aqueixes proves.
 Espera un termini prudencial; la llei no diu de quants dies però nosaltres pensem que 6 o 7 haurien de bastar.
 Si el reembossament segueix sense arribar i l'empresa no es justifica o et dóna una justificació poc convincent, pots reclamar el doble de la quantitat deguda.
 Si no et reembossen en termini, en principi també tens dret a sol·licitar una indemnització pels danys i perjudicis que la situació t'estiga causant i pugues provar.

Ara bé, és improbable que et dobleguen la devolució o que t'indemnitzen si no et fiques en judici per a exigir-ho. I, clar, són pocs els consumidors que per dues samarretes o una comanda de 40 euros, estan disposats a ficar-se en judici. En canvi, si la comanda és d'una quantia important de diners, pot ser que sí que et valga la pena exigir el teu dret a ser compensat per la via judicial. Recorda que si reclames 2.000 euros com a molt, pots prescindir d'advocat i procurador i estalviar-te les despeses realment importants de pledejar.

No et convenç la compra? Tens 14 dies per a desistir

Des que t'arriba el producte, tens 14 dies naturals per a desistir de la compra, comunicant-lo al venedor, però sense necessitat de justificar el motiu de la devolució.

Has de retornar el producte en els 14 dies següents des del moment en què comuniques la decisió de retornar-lo.

Llevat que el producte estiga defectuós o hagen comés un error hauràs de córrer amb el cost de devolució (llevat que s'indique el contrari en la web). El venedor, per part seua, haurà de retornar l'import de la compra i les despeses d'enviament originals.

Hi ha algunes excepcions: no pots retornar productes personalitzats (una tassa amb la teua cara, per exemple), ni béns precintats pel seu propi format (un DVD) o objectes dels quals podrien derivar-se problemes d'higiene (roba interior).

Recorda que si el venedor no informa d'aquest dret en la seua pàgina web, el termini per a exercir aquest dret s'amplia dels 14 dies a 12 mesos.

Com evitar problemes en les compres en línia

  •  Tria preferentment les botigues en línia amb un telèfon gratuït de contacte i adreça física a Espanya o a la Unió Europea.
  •  Evita compres fraudulentes en Internet: fes les teues compres en línia solo en pàgines l'adreça web de les quals comence per https:// precedit d'un cadenat.
  •  Per a previndre enganys i estafes en el pagament usa millor una targeta de crèdit, prepagament o associa el teu compte a una plataforma tipus *PayPal.
  •  Guarda una captura de la imatge del producte, amb el preu, les característiques… és una prova que et serà útil en cas de problemes.

Consulta la notícia original AQUI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías