En alguns motors de Citroën i Peugeot, el Sistema Adblue, el conegut sistema per a reduir les emissions, presenta un defecte que afecta el normal funcionament del cotxe. És una fallada generalitzada, ben conegut pel fabricant i els tallers oficials... però els responsables es llaven les mans, obligant els usuaris a pagar una costosa reparació, normalment la substitució del depòsit de Adblue, si volen continuar usant el seu vehicle.
Una situació intolerable
El problema en el tanc de Adblue en vehicles amb motors dièsel *PSA adquirits després de 2015 és un defecte de fàbrica, reconegut per la xarxa de tallers oficials, però Citroën no ha informat els consumidors d'ells i no assumeix el cost de reparació.
En OCU tenim clar que no és just que siga el conductor qui assumisca les conseqüències. Per això, després de rebre moltes queixes dels usuaris, fa uns mesos OCU va denunciar a Citroën davant la Direcció General de Consum de la Comunitat de Madrid, al mateix temps que avisava a les autoritats europees de la xarxa CPC (Cooperació per a la Protecció del Consumidor) per considerar que el fabricant ha incorregut en una pràctica comercial deslleial, contrària als drets dels consumidors, als qui ha ocultat informació.
Ens mobilitzem per a ajudar als afectats
Des d'OCU diem ja basta a aquests abusos dels fabricants. No ens quedem en les meres denúncies, sinó que fem un pas més i llancem Fallada *Adblue: enemic del motor, una campanya amb la qual reclamem que:
Consulta la notícia original ACI