Sabem que els ciberdelinqüents no paren i ideen nous enganys, també per a aprofitar-se dels qui amb tota la il·lusió ja tenen les seues vacances reservades. L'últim és l'atac que té com a objectiu als clients de *Booking. Atent, perquè el temor a quedar-te sense la teua reserva pot fer-te caure en el parany. Descobreix en què consisteix i què has de fer per a no picar.
L'ham: un missatge en la plataforma de Booking
Quedar-me sense vacances? Perdre la meua reserva? Això pot convertir-se en la pitjor de les notícies... però en aquestes setmanes s'han conegut diversos casos d'usuaris que denuncien una nova estafa, relacionada amb *Booking, i que resulta especialment perillosa perquè és fàcil que piques davant la por de quedar-te sense la teua reserva.
En què consisteix l'engany?
Aquesta ciberestafa afecta als usuaris de la popular plataforma de reserves *Booking, i la víctima ideal és qui compte en eixe moment amb una reserva activa en Booking.
El ciberdelinqüent envia un missatge privat dins de la plataforma de *Booking fingint ser l'hotel, informant que la teua reserva serà cancel·lada si no proporciones, en un termini breu (24 hores), les dades que et requereixen.
El missatge inclou un enllaç que porta a una altra pàgina en la qual se sol·liciten dades personals i de pagament. En ingressar aquestes dades, els estafadors tindran informació sobre el teu mètode de pagament i la podran utilitzar per a robar els teus diners.
El perill real és que els missatges són enviats dins de la plataforma de reserves i des del compte oficial de l'establiment, la qual cosa fa que siga molt versemblant; sembla que es tracta d'un missatge legítim, no d'un *cibertimo.
Com puc protegir-me?
L'estafa s'està realitzant dins de la plataforma de *Booking mitjançant la suplantació d'identitat d'establiments reals. Com ha pogut passar? Perquè probablement s'ha produït una de les tan comunes (i temudes) bretxes de seguretat, que ha deixat exposades dades de l'usuari, de l'hotel o empresa amb la qual tenies la reserva. De fet, sabem que hi ha altres casos en què s'han produït intents d'enganys (via whatsapp en eixa ocasió) suplantant la identitat d'un hotel que temps arrere havia patit un ciberatac i no havia avisat d'això.
El fet cert és que és un engany bastant creïble, i per a evitar caure en el parany convé estar molt atent:
Desconfia de les 'urgències', si et fiquen pressa per a donar les teues dades, si et sol·liciten que envies el pagament posant un límit molt breu i que no coincideix amb el concertat.
Davant el dubte, consulta directament a l'establiment sobre el procés de cobrament, així podràs aclarir si veritablement s'estan intentant posar en contacte amb tu o és una estafa.
Com sempre, ves amb compte amb els enllaços externs. A més, en el cas de Booking, la pròpia plataforma de reserves compta amb mitjans per a poder realitzar els pagaments sense necessitat d'enllaços externs.
Evita riscos mantenint-te sempre al dia amb les nostres informacions sobre phishing.
Consulta la notícia original AQUI