Actualitat Notícies

Carpeta ciutadana: què és? per a què serveix?
Carpeta ciutadana: què és? per a què serveix?

Certificats de títols, dades del padró, impostos, la cita per a renovar el DNI o saber quants punts et queden en el carnet... els tràmits de l'Administració Pública sempre resulten tediosos , un maldecap. I si et diguérem que ara està tot unificat en una sola aplicació? Descobreix què és i com aprofitar 'La meua Carpeta Ciutadana'.

Què és La meua Carpeta Ciutadana?

La meua Carpeta Ciutadana és una plataforma en línia que permet realitzar consultes sobre determinada informació de caràcter personal i gestions amb les Administracions Públiques. Notificacions, cites prèvies, dades personals... es troben dins d'aquesta plataforma.

L'accés a aquest portal està disponible a través de la web o per mitjà d'una app per a mòbil, que pots descarregar gratuïtament tant per a Android com per a *iOS.

Com puc entrar en La meua Carpeta Ciutadana?

Hauràs d'acreditar la teua identitat. Disposes de quatre mitjans d'identificació diferents per a fer-ho:

  •  DNI-electónico
  •  cl@ve PIN
  •  Clau permanent
  •  Ciutadà de la Unió Europea

Accedir a través de la cl@ve PIN en 2 passos

Una vegada que has seleccionat el mètode d'autenticació, l'aplicació et sol·licita una sèrie de passos (nosaltres hem utilitzat la cl@ve PIN).

1. Introdueix el teu número de DNI i data de validesa

2. A continuació, hauràs d'introduir el número que ha generat el sistema cl@ve PIN (si tens l'aplicació cl@ve PIN en el mòbil, et manaran un codi).

Què trobaré en La meua Carpeta Ciutadana?

Una vegada has accedit a la plataforma, podràs veure una pantalla principal amb les teues dades personals, així com diferents apartats.

1. Pròxims esdeveniments. Podràs veure les pròximes tasques que has de realitzar amb l'Administració Pública i el temps que et queda per a poder-les realitzar. En aquest exemple, es pot observar la renovació del passaport abans del 19 de gener de 2024.

2. Notificacions pendents. Si tingueres alguna notificació pendent de comparéixer, apareixeria en aquest apartat.

3. El meu calendari. Seleccionant l'opció “El meu calendari” podràs veure totes les alertes i cites prèvies que tens programades amb l'Administració Pública.

4. Nova cita prèvia. En punxar sobre aquest enllaç et derivarà a diferents pàgines web perquè seleccions la cita prèvia que necessites. Com es pot veure, des d'aquest apartat pots agafar cita per al DNI, Passaport, Registre Civil, etc. Quan accedisques a aquestes pàgines, hauràs d'autenticar-te una altra vegada, ja estàs fora de la Carpeta Ciutadana.

Consulta la notícia original AQUI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2025 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías