Actualitat Notícies

Consumidors indefensos davant trucades indesitjades
Consumidors indefensos davant trucades indesitjades

Revocar el consentiment, missió impossible

Ho sabíem, però l'hem comprovat una vegada més amb un nou estudi sobre el terreny: exercir el dret de revocació del consentiment per al tractament de dades amb finalitats comercials és realment difícil, per no dir impossible.

No s'identifiquen les anomenades

 De més de 50 crides, només en 3 vam poder identificar a l'empresa que realitzava la crida.
 L'habitual és que quan es diu de tornada, diguen que el número no existeix o no admet anomenades.
 Quan es demana a l'operador que anomena que identifique a l'empresa que anomena, directament penja

Els consumidors volem solucions

Des d'OCU ens hem dirigit a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), amb diverses propostes per a evitar la desprotecció actual amb la qual es troben els consumidors davant aquestes anomenades comercials.

 Creació d'un registre comú d'autoritzacions per a anomenades comercials, que permeta al consumidor saber conéixer a quines empreses els té atorgat el consentiment. Les empreses, per part seua, haurien de consultar aquest registre abans de formular aquestes crides.
 Que la inscripció en Llista Robinson implique l'anul·lació automàtica de tots els consentiments donat (el que obliga les empreses a confirmar que no ha sigut revocat abans de realitzar qualsevol tipus d'anomenada comercial).
 Que s'imposen sistemes perquè siga possible identificar a qui ens crida:

 per exemple, que les numeracions telefòniques vinculades a un CIF deixen de tindre una protecció especial que dificulte identificar al titular,
 que totes les numeracions utilitzades per a realitzar anomenades comercials permeten a l'usuari retornar l'anomenada a eixa número i ser atés per un operador,.

 Des d'OCU també demanem a l'AEPD que les contractacions telefòniques es facen en una trucada diferent o, que finalitzen sempre passant per una plataforma diferent a l'empresa que realitza l'activitat comercial.

Adoptar aquest tipus de mesures és imprescindible per a garantir la protecció dels consumidors i usuaris, que continuen inermes enfront del *spam telefònic.

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías