Actualitat Notícies

CyberMonday: Revisa quins són els teus drets com a consumidor
CyberMonday: Revisa quins són els teus drets com a consumidor

A les 00:00 hores d'aquest dilluns va començar la vuitena versió del *CyberMonday Xile, esdeveniment de compres en línia que enguany comptarà amb 284 empreses participants.

La nova edició de l'activitat comptarà amb una alta presència de llocs web dedicats al calçat i vestuari (52) i a l'esport i *outdoor (41). També seran parteix empreses de llar (35), salut i bellesa (23), tecnologia (22), infantil (21), viatges i turisme (18) i *multitiendas i supermercats (17).

És per açò que el Servei Nacional del Consumidor (*Sernac) va lliurar una sèrie de recomanacions per a no oblidar quins són els drets del consumidor i deures de les empreses enfront d'aquesta nova jornada.

Deures en les empreses:

  • L'anomenat és al fet que les empreses participants actuen amb professionalisme i complisquen amb una sèrie d'estàndards:
  • Les ofertes han de ser vertaderes: és a dir, explicar clarament el percentatge de descompte del producte per a l'esdeveniment "*Cyber" respecte del valor normal.
  • Les ofertes han de reflectir-se en una rebaixa del preu vinculada a l'esdeveniment.
  • Informació sobre l'estoc de productes subjectes a l'oferta: els consumidors tenen dret a conèixer el nombre d'unitats de cada producte que es troben disponibles per a ser adquirits.
  • Informació clara i oportuna sobre els descomptes: s'han d'assenyalar els percentatges de descomptes que s'oferiran, i sobre quins productes s'aplicaran.
  • Preu: és important que les empreses informen el preu final del producte en pesos (que incloguen les taxes i impostos), i que aquest siga respectat.
  • Mitjans de pagament: les empreses han d'informar els mitjans de pagament acceptats, i les condicions, terminis, costos i cobertura geogràfica de despatx dels productes.
  • Exclusions o limitacions: s'ha d'informar als consumidors sobre determinades marques de productes que pogueren estar excloses de les ofertes, com també si és que existeix alguna limitació en la quantitat de productes que pot adquirir un consumidor.
  • Informació clara i oportuna sobre les dades de contactes de les empreses.

Drets dels consumidors:

Els consumidors que adquireixen productes o serveis a través d'internet tenen els mateixos drets que si ho feren en forma presencial: açò és, al fet que se li informe el preu i es respecte, que es complisca l'oferit, que el producte siga de qualitat i que l'empresa responga en cas de problemes.

Els consumidors tenen dret a:

  • Que s'informe el preu, les característiques rellevants del ben o servei, les modalitats i terminis de lliurament i costos associats al despatx; les formes de pagament, entre uns altres.
  • Les empreses han d'informar de manera clara i oportuna l'estoc disponible dels productes oferits.
  • Que es respecte tot l'oferit en la publicitat, així com les promocions o ofertes. L'oferit en la publicitat es considera com a part del contracte.
  • Si es realitza la compra a través d'una empresa de descompte a una agència de viatges, per exemple, aquestes han de respondre directament davant el consumidor, encara que hagen actuat en qualitat d'intermediàries.
  • Que es respecte el dret de retracte que li vas agafar als consumidors. La Llei assenyala que, en el cas de compres de productes o serveis a distància, els usuaris es puguen penedir del contracte en aquest tipus de compres dins dels 10 dies següents des que va rebre el producte o va contractar el servei, sempre que l'empresa no informe el contrari.
  • Que l'empresa envie una confirmació escrita del contracte. De no ser així, el termini de retracte s'estén a 90 dies.
  • Que es respecte el dret de la garantia legal en cas que el producte isca defectuós. Açò implica que els consumidors tenen dret a demanar el canvi, la reparació o la devolució del pagat, a elecció del consumidor durant els tres primers mesos des de la recepció del producte.
  • En el cas d'alguns productes com els electrodomèstics o vehicles, tenen una garantia voluntària que ofereixen els fabricants i estenen la cobertura més enllà dels tres mesos. En aqueixos casos, solen existir condicions com portar el producte al servei tècnic per a una primera revisió. Si el producte torna a fallar en el període de la garantia voluntària, els consumidors poden exigir el canvi, reparació o devolució del pagat.
  • Es recomana al consumidor guardar respatlers, i *pantallazos de les promocions, ofertes o publicitat per a exigir-les en cas de problemes.
  • En cas d'incompliments, els consumidors han de reclamar, primer a la mateixa empresa, i de no obtenir resposta satisfactòria, acudir al *Sernac en www.sernac.cl o cridant en forma gratuïta al número 800 700 100.
  • A més, el Servei disposarà del *hashtag #*ConsumidorEmpoderado  i les interaccions amb el seu compte de Twitter @*sernac, per a realitzar un *monitoreo online de l'esdeveniment.

L'accés als llocs web participants estarà disponible entre el dilluns 8 i el dimecres 10 d'octubre en www.cybermonday.cl.

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías