El que vas comprar no és el que esperaves? Els nou dies d'ofertes pel *Hot Sale han acabat, però les compres en línia no. Si eres dels quals va aprofitar les ofertes i ara et trobes amb un producte que no et satisfà, no és la teua talla o porta un desperfecte eres a temps de sol·licitar una devolució al comerç.
D'acord amb *Pentafon, empresa especialista d'experiència al client, 30% dels usuaris compra deliberadament i després retorna els productes que menys els interessen; per exemple, dels compradors 19% va afirmar demanar peces en diverses talles o colors, es queda amb la que més els agrada i torna la resta.
Tots els consumidors de botigues en línia tenen dret a una política de devolució. D'acord amb l'Article 92 de la Llei Federal de Protecció al Consumidor, els consumidors tenen dret a la reposició del producte, devolució dels diners o, en tot cas, una bonificació, sí que es va entregar una quantitat menor a la indicada, si el producte no correspon a la qualitat, marca, o especificacions, fins i tot en cas de serveis o reparacions si l'article no queda en estat adequat per al seu ús o destinació, dins del termini de garantia, pot sol·licitar-se la devolució.
Dades de Pentafon revelen que 80% de les devolucions són perquè els productes estan danyats, 64% perquè la descripció de la mercaderia no corresponia i 37% perquè no va agradar, sent la roba, sabates, joieria i tecnologia els articles amb més devolucions.
El procés sol ser senzill, en comerços en línia com Amazon, Mercat Lliure, o Walmart els usuaris tenen fins a 30 dies per a sol·licitar una devolució, en algunes pàgines en línia després de la compra immediatament s'envia un correu amb els detalls i davall una apartat que indica els mecanismes de devolució o bé dins de les mateixes aplicacions en les seccions com “Les meues comandes o compres” s'obrin apartats amb opcions per a la devolució.
En la majoria de les botigues en línia per a fer una devolució reeixida sol·liciten que el producte no tinga marques d'ús, que continga els seus accessoris, manuals i etiquetes, estar en l'empaquetatge original de la marca, i en cas d'articles electrònics no ha de tindre claus que impedisquen el seu ús, ni contindre dades o fotos personals.
D'acord amb el Procuradoratge Federal del Consumidor, el comprador té dret a la devolució, no obstant això, els costos de nolis o transport els han de solucionar el consumidor, davant això algunes botigues atorguen devolucions sense costos, tanmateix, és necessari revisar com es pot accedir a això.
Per exemple, Amazon indica que en cas que l'adreça de la devolució no es trobe coberta pel transportista, l'usuari pot triar un mètode d'enviament segur amb rastreig el qual haurà de pagar el comprador. No obstant això, una vegada que s'haja rebut el producte, el comprador pot enviar un correu electrònic a Servei al client de Amazon Mèxic, adjuntant el rebut dels costos d'enviament de devolució per a rebre un reembossament.
A l'una, és importants abans d'obrir o traure l'article de l'empaquetatge de fabrica revisar si les polítiques de devolució ho permeten, ja que cada botiga compta amb una llista de productes que no tenen devolució així com especificacions.
Per exemple, en el cas de Mercat Lliure, el comerç no permet la devolució de llibres si a aquests els va ser retirada la pel·lícula protectora o en cas de roba quan els va ser retirada la seua etiqueta.
Bonificacions
Filiberto Mondragón, director General de Pentafon, va afirmar que actualment existeix bona acceptació tant dels comerços en línia com dels compradors per les bonificacions, ja que permeten disminuir els processos d'enviament.
D'acord amb l'Article 92 TER de la Llei Federal de Protecció al Consumidor, els compradors tenen dret al fet que se't bonifique o compense si més no 20% del preu pagat.
Consulta noticia original ACI