Cada vegada costa més arribar a fi de mes i, per a fer-ho, cal renunciar també cada vegada a més coses, alguna cosa que els espanyols ja estan fent. Ho demostra un estudi de l'Associació d'empreses (Aecoc), que assegura que la inflació ha reduït un 26% el nombre d'articles de la nostra cistella de la compra respecte a les dades de 2021.
“Els consumidors prenen mesures d'estalvi per a optimitzar el pressupost disponible durant els seus actes de compra”, s'explica en la cinquena edició del “Baròmetre sobre l'evolució del tiquet de compra” que *Aecoc ha elaborat en col·laboració amb Gelt Solutions.
La cistella de la compra
El document, que avalua el comportament del consumidor en l'actual “entorn d'incertesa” i en “context clarament marcat per la contenció de la despesa”, assegura que cada vegada existeix una major voluntat del consumidor per controlar el seu tiquet de compra. Per a això, el 40% dels consumidors va més vegades a comprar i realitza compres més xicotetes, amb una cistella mitjana per acte de compra de 17,1 articles en 2023, una xifra un 26% menor que en 2021.
Segons el nou estudi
El 40% dels consumidors va més vegades a comprar i realitza compres més xicotetes
Amb l'objectiu de l'estalvi, a més els consumidors cada vegada més aposten per la marca blanca o la marca de distribució en la qual compren. De fet, l'estudi ressalta que el 63% dels consumidors es mostra “molt satisfet” amb la compra d'aquesta mena de productes.
El 54% dels usuaris també afirma que continuarà comprant majoritàriament els productes de la marca de la distribució que ha provat i li agraden; i el 51% reconeix que ara acudeix més a botigues en les quals predomina la marca de la distribució.
Malgrat aquests esforços, la meitat de les llars respon que arriba just a final de mes.
Consulta la notícia original ACI