Sembla que la fama que els espanyols són els reis de la improvisació és cada vegada menys merescuda quan de planificar Nadal es tracta. Aquesta és la principal conclusió de l'estudi “Hàbits de consum dels espanyols: Black Friday i Nadal” elaborat per Oney, entitat financera especialitzada en solucions de pagament i serveis financers, amb l'objectiu de conéixer els hàbits de consum dels espanyols en un dels períodes més importants de l'any per al sector del comerç i els mitjans de pagament.
Estalviar: el principal motiu pel qual els espanyols avancen les seues compres nadalenques
El Black Friday s'ha convertit en l'avantsala de la temporada de compres nadalenques, consolidant-se com un dels moments més esperats de l'any per als consumidors espanyols. Preguntats per si aprofitaran el *Black *Friday per a comprar regals nadalencs, el 74% dels enquestats afirma que sí. De fet, el 81% dels espanyols ho pensa fer amb la finalitat d'estalviar-se diners (81%), el 44% ho intentarà i un 37% assegura que ho aprofitarà, encara que sempre acaba realitzant alguna compra en l'últim moment. D'altra banda, el 26% dels enquestats indica que no aprofitaran els descomptes del Black Friday per a estalviar en els regals nadalencs i el 19% els comprarà en l'últim moment.
Mateixa inversió que l'any passat, centrada sobretot en regals
Durant la campanya del *Black *Friday i Nadal, el 68% espanyols afirma que invertirà el mateix que el 2023 en les seues compres nadalenques, mentre que un 16% gastarà més que l'any passat, en grau més alt homes i joves de 18 a 24 anys. D'altra banda, només 1 de cada 6 enquestats desemborsarà menys diners que l'any anterior.
Així mateix, 7 de cada 10 espanyols afirmen complir amb el pressupost que es marquen a l'hora de realitzar les compres nadalenques. En el costat contrari, el 20% el sobrepassa i el 13% assegura que no compta amb un pressupost estimat.
La despesa mitjana dels espanyols aquest Nadal? 392 €. La meitat dels consumidors enquestats planeja gastar entre 100 i 300 € i un 2% afirma que no realitzarà cap desemborsament en aquestes festes. Són els més joves, en grau més alt que la resta, els qui declaren que no gastaran res o si gasten serà menys de 100 euros durant aquesta època.
Sens dubte, els regals acapararan bona part del pressupost nadalenc dels espanyols, així ho afirma el 61% dels enquestats, seguits a distància per l'alimentació (40%), la moda (30%), l'oci (29%), la restauració i el benestar i la salut (tots dos amb un 22%) i els viatges (21%).
El finançament, clau per a les compres nadalenques entre els joves espanyols
Tendint en compte que les despeses tendeixen a acumular-se i aconseguir nivells elevats, 1 de cada 4 enquestats s'ha plantejat recórrer al finançament per a pagar les seues compres nadalenques, sobretot els homes d'entre 18 i 34 anys que tenen ingressos mensuals alts. El 21% opta per ajornar el pagament si el comerç li ho permet i més del 5% sol·licitarà un préstec personal per a poder afrontar la despesa aquestes festes.
Crida l'atenció que un 7% dels espanyols afirme que només comprarà en establiments que oferisquen formes de finançament, sobretot els joves d'entre 18 i 24 anys. Encara que 1 de cada 3 espanyols indica que no li importa si un establiment ofereix o no alguna forma de finançament perquè no les utilitzen, al 30% els sembla molt interessant poder comptar amb aquesta opció.
Què regalen els espanyols per Nadal?
A l'hora de regalar a familiars i amics, els espanyols asseguren que la major despesa s'anirà en tecnologia (25%), seguit de moda (19%) i joguets (14%). Entorn del 10% ho farà en salut i benestar o llibres, mentre que només un 7% optarà per l'opció de regalar viatges o productes de bellesa. Per gènere, els homes es decanten per la tecnologia i les dones per la moda i salut i benestar.
Quant a si prefereixen botiga en línia o física per a comprar els regals de Nadal, 3 de cada 10 espanyols combinaran tots dos canals per a realitzar les seues compres nadalenques. Un percentatge molt similar als que opten pel canal en línia per la seua comoditat (33%, especialment homes) i els que prefereixen les botigues físiques (31%), una elecció que realitzen sobretot els joves d'entre 18 i 24 anys i els majors de 45 anys.
Consulta la notícia original ACI