El Centre Europeu del Consumidor a Espanya va aconseguir reembossar més d'un milió d'euros als consumidors en 2022 i va tancar el passat exercici amb més de 3.500 reclamacions tramitades en matèria de consum transfronterer europeu, un 10% més en comparació amb l'any anterior, i prop de 9.000 sol·licituds d'informació gestionades, un 9% més.
El Centre Europeu del Consumidor a Espanya va aconseguir reembossar més d'un milió d'euros als consumidors en 2022 i va tancar el passat exercici amb més de 3.500 reclamacions tramitades en matèria de consum transfronterer europeu, un 10% més en comparació amb l'any anterior, i prop de 9.000 sol·licituds d'informació gestionades, un 9% més.
Així consta en la seua memòria anual d'activitats, segons la qual aquest centre va atendre més de 12.000 consumidors que van acudir a la xarxa de Centres Europeus del Consumidor (xarxa *ECC-*Net) “a la recerca d'ajuda” i “gràcies” a la seua intervenció “més de la meitat” dels casos es van resoldre “de manera favorable per al consumidor”, amb reembossaments per un import total superior al milió d'euros.
Per país de residència del consumidor, 1.065 residents a Espanya van acudir al centre sol·licitant ajuda per a tramitar les seues reclamacions, la qual cosa va representar el 44% del total. Així mateix, el Centre Europeu del Consumidor a Espanya també va tramitar 817 reclamacions de residents a França (34%), 195 de residents a Alemanya (8%), 175 del Regne Unit (7%) i 167 procedents de Bèlgica (7%), entre altres.
Per sectors d'activitat, el 67% de les reclamacions estaven relacionades amb el sector del transport, que va rebre 2.130 reclamacions, seguit pel sector d'oci i cultura, amb 371 reclamacions (12%), restauració i temps compartit, amb 290 reclamacions (9%), béns i serveis, amb 206 reclamacions (6%), i el de la indústria de roba i calçat, amb 193 (6%).
En paral·lel, el centre va atendre prop de 9.000 sol·licituds d'informació, la resolució de la qual va resoldre els “dubtes” sobre consum plantejades pels consumidors i va permetre als usuaris rebre “assistència i assessorament”. El 98% de les sol·licituds van provindre de residents a Espanya i el sector del transport va liderar el rànquing amb 3.645 consultes, la qual cosa va representar el 36% del total.
Al costat d'això, la memòria anual inclou informació relativa a les diferents activitats promocionals i de cooperació institucional amb les quals el Centre Europeu del Consumidor a Espanya pretén que els consumidors “coneguen millor els seus drets, els avantatges que ofereix el mercat únic europeu, al mateix temps que s'aconsegueix una major justícia social i una ciutadania més integrada, lliure i amb millors oportunitats”, tal com recull el document.
En aquest sentit, entre altres accions, el centre va dur a terme diferents campanyes informatives amb la finalitat que els ciutadans “puguen continuar gaudint d'un dels nivells de protecció al consumidor més alts del món”.
(*SERVIMEDIA) 26-FEB-2023 13.41 (GMT +1) *MJR/*clc
© *SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de *Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant a *Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.