Així, i en un context clarament marcat per la contenció de la despesa, el 40% dels consumidors va més vegades a comprar i realitza compres més xicotetes, amb una cistella mitjana per acte de compra de 17,1 articles en 2023, una xifra un 26% menor que en 2021.
Aquesta dada, segons Marta Munné, responsable d'estudis de *Shopperview d'AECOC, confirma que 'el consumidor tracta així de controlar millor el seu pressupost, buscant un consum més racional, planificat i de cistelles més xicotetes'. De fet, el 50% de les llars declara en l'estudi que arriba just a final de mes i, com a mesura d'ajust pressupostari, 4 de cada 10 consumidors declara realitzar compres més xicotetes per a controlar millor la seua despesa.
La marca de la distribució fideliza al consumidor
Així mateix, la 13a Edició del 'Baròmetre comportament i compra de consum' elaborat per AECOC *Shopperview indica que el 35% dels consumidors gasta més en productes de gran consum que l'any passat i que cada vegada més consumidors aposten per la marca del distribuïdor.
La marca de la distribució està a més *fidelizando als seus clients, ja que 63% dels consumidors es mostra molt satisfet amb la compra d'aquesta mena de productes. Així mateix, el 54% dels usuaris afirma que continuarà comprant majoritàriament els productes de la marca de la distribució que ha provat i li agraden, mentre que el 37% dels consumidors expressa la seua voluntat de combinar aquests productes amb aquells de la marca del fabricant que comprava anteriorment.
Respecte a les preferències de compra, l'estudi també mostra canvis en l'elecció de l'establiment. De fet, el 51% dels consumidors declara que ara acudeix més a botigues en les quals predomina la marca de la distribució, mentre que el percentatge de compradors que està molt satisfet amb aquesta mena d'establiments ascendeix fins al 74%.
Consulta la notícia original ACI