Actualitat Notícies

El consumidor percep una inflació fins a deu vegades major que la real
El consumidor percep una inflació fins a deu vegades major que la real

Malgrat que la inflació ha disminuït o s'ha mantingut estable, segons el panell trimestral de la consultora Simon-Kucher, 'el consumidor percep, per cinqué trimestre consecutiu, una inflació entre tres i deu vegades major', sobretot en els sectors de l'oci, la restauració i els viatges.

Això és així, apunta la consultora, malgrat que en el primer trimestre de 2023 la inflació s'ha alentit, fins a situar-se en el 5% als Estats Units i el 6,9% a Europa. Per part seua, a Espanya, se situe a l'abril en el 4,1% i al març en el 3,3%, la qual cosa va suposar 2,5 punts menys que al febrer i 6,5 punts enfront del mateix mes de l'any anterior.

La major distorsió entre el mesurament tècnic i la percepció dels preus ocorre, una vegada més, en la indústria de l'oci, on els enquestats perceben una inflació deu vegades superior la real (32% enfront de 3%). 'I a pesar que durant l'últim any l'índex oficial d'oci s'ha mantingut estable, entre un 2% i una caiguda del 4%', assenyala la consultora, 'la percepció de la inflació per part del consumidor ha sigut exponencial, passant d'un 7% en el primer trimestre de 2022 a un 33% a la fi d'aqueix mateix any'.

Per a Simon-Kucher, 'la principal raó d'aquesta distorsió es deu a aquest efecte halo que provoca que el consumidor perceba preus majors a la realitat a causa de l'alta difusió en mitjans i a la validació social d'una pujada de preus generalitzada'. I afig: 'No obstant això, el sector oci no ha aprofitat la conjuntura per a pujar els preus a causa de la por d'afectar un trànsit ja danyat pel canvi en els hàbits de consum'.

Per part seua, en la indústria de la restauració, assenyala el panell, 'el consumidor percep de mitjana una inflació d'un 27%, tres vegades superior a la mesura per l'índex tècnic, que va ser del 8%'. Segons l'informe, 'els restaurants han pujat els preus de manera poc sofisticada, la qual cosa ha provocat una percepció negativa en aquests i afectat directament al consum'. En conseqüència, els consumidors declaren que reduiran tant la seua despesa el restaurant com en el *delivery.

En l'apartat de viatges es percep una inflació del 19% enfront de la mesura per l'índex tècnic en el primer trimestre de 2023, que va ser del 17%, gaudint així de la percepció més alineada amb la realitat. 'El sector està capitalitzant la pujada de la demanda post-Covid, encara que una de cada quatre consumidors diu que reduirà els seus viatges' apunta el panell de la consultora.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías