Actualitat Notícies

El consumidor redueix la despesa en la cistella de la compra
El consumidor redueix la despesa en la cistella de la compra

La despesa mitjana per acte de compra per persona a les botigues d'alimentació s'està reduint, igual que el nombre de productes que el consumidor inclou en la seva cistella i les vegades que acudeix a fer la compra.

Així ho revela un estudi de *Aecoc *Shopperview i *Gelt Data *Facts, obtinguts de l'anàlisi de prop de mig milió de tiquets al mes, que assenyalen que la despesa mitjana per acte de compra en els supermercats i hipermercats espanyols ha caigut un 1,4% en el primer semestre, passant de 34,17 euros al juny de 2022 a 33,69 euros en el curs actual, segons publica *infoRetail.

L'informe reflecteix també una reducció en la grandària de les cistelles, que actualment compten amb 18,4 articles per acte de compra, enfront dels 21,8 productes que s'incloïen en el primer semestre de 2022, això és, una caiguda del 15,6%.

En el cas de la freqüència de compra, el descens interanual és del 18,1%. Actualment, els espanyols fan la seva compra de productes de gran consum 3,17 vegades al mes, enfront de les 3,87 del primer semestre de passat any.

Aquestes dades mostren les estratègies que estan adoptant els consumidors per a reduir la seva despesa en la compra. El 73% es fixa més en preus i promocions i un 57% canvia d'establiments a la recerca d'ofertes.

“En l'actual context d'inflació, veiem com els consumidors tendeixen a comprar cistelles més petites com a estratègia per a controlar i tractar de minimitzar la seva despesa”, explica la gerent d'estratègia comercial de Aecoc, Rosario Pedrosa.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2025 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías