Actualitat Notícies

El menjar precuinat va créixer un 9,5% l’any passat i va superar al conjunt del gran consum
El menjar precuinat va créixer un 9,5% l’any passat i va superar al conjunt del gran consum

El menjar precuinat va créixer un 9,5% en 2017 i va superar en més de dues vegades i mitjana al conjunt del mercat del gran consum, segons ha informat *Nielsen en el seu informe 'La cistella *convenience de la compra', en el qual analitza aquests productes associats amb la comoditat i el 'llest per menjar'.

En la cistella elaborada per la companyia, que exclou productes d'impuls i aquells de compra rutinària, els productes innovadors són els que més empenyen el creixement, amb una irrupció de vendes un 13,8% superior a la de l'any anterior. Aquests són el *sushi, el *tofu, el cafè *monodosis o les salses per cuinar, entre uns altres.

En aquesta llista també es troben altres productes tradicionals que sempre han acompanyat al consumidor, com a llegums cuits al natural, sopes instantànies, cremes líquides refrigerades o llaunes en conserva, que juntament amb els nous productes suposen ja el 7,7% del total de la cistella de la compra.

D'aquesta manera, i segons es desprèn de l'informe, vuit de cada deu europeus que estan al mercat de gran consum s'associen amb aquests productes, una xifra que augmenta a Espanya fins a un de cada quatre llars, que van gastar fins a 185 euros en 2017, un 9% més.

Els productes més acomodats en les cuines dels consumidors són, en primer lloc, les amanides d'IV gamma, presents en vuit de cada deu llars, i el cafè *monodosis, que està en quatre de cada deu. L'informe destaca que en "les llars *singles madurs" és més freqüent trobar aquests productes.

Aquells que van experimentar un major creixement són els de alternativa vegetal, que van augmentar un 62,5%; o el *sushi, amb un 49,5%. Les especialitats orientals (23,2%) i els *rollitos (22,5%) també mostren grans taxes de creixement, si ben el seu pes en la cistella és encara reduït.

Els plats congelats de base d'arròs o verdures, amb creixement d'entre el 12% i el 14%, així com les croquetes refrigerades, amb un 18,6%, funcionen notablement. Els llegums *concidas al natural van créixer per sobre del 20%, igual que les sopes, gaspatxos, *ajoblancos i *salmorejos.

"No hem d'oblidar el component saludable que s'associa a aquesta cistella '*convenience' de la compra", recorda l'experta en Distribució de *Nielsen, Ana Fernández, que explica que productes com la pizza o *sándwiches "creixen per sota de la mitjana", mentre que per contra, "aquells com el *tofu, els *bocaditos de soia o les hamburgueses i mandonguilles vegetals mostren un comportament d'allò més saludable".

Pot consultar la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías