El més sorprenent és que tant les crides com els missatges sms que reben els consumidors amb eixos suposats càrrecs es realitzen des de telèfons propis de l'entitat financera, la qual cosa atorga credibilitat al frau.
L'Associació Espanyola de Consumidors ha assegurat que en els últims dies està rebent nombroses alertes de ciutadans per una onada de crides, en les quals suplanten la identitat dels seus bancs i els diuen que criden per un motiu de seguretat que s'ha produït amb la seua targeta bancària.
Segons l'associació, el més sorprenent és que tant les crides com els missatges sms que reben els consumidors amb eixos suposats càrrecs es realitzen des de telèfons propis de l'entitat financera, la qual cosa atorga credibilitat al frau.
Quan el consumidor accepta la crida i es preocupa pel problema, comencen els problemes perquè la persona que li telefona li sol demanar que els proporcione uns codis enviats a través de l'app oficial del banc. En realitat, aquests codis serveixen per a autoritzar moviments que no ha realitzat i que són transferències dels seus comptes a les del ciberdelinqüent sense el seu consentiment.
En altres casos, segons han comptat alguns consumidors a l'associació, els han demanat claus d'accés a l'aplicació mòbil de l'entitat bancària per a poder manejar-la i realitzar eixes transferències.
Una altra modalitat de frau de la qual han informat altres consumidors a l'associació i que s'està donant amb major freqüència és la d'aconsellar a l'usuari que traspasse els fons a un compte segur per a garantir-los i no caure en el suposat frau al qual ells no obstant això inciten. Davant aquesta situació, l'associació recomana no fer mai cas a aquesta mena de crides i no fer res del que els indiquen de manera remota.
Consulta la notícia original ACI