Actualitat Notícies

Els consumidors comencen el Nadal a casa i avancen la compra d'arbres i decoració
Els consumidors comencen el Nadal a casa i avancen la compra d'arbres i decoració

A pesar que els termòmetres estan marcat temperatures estiuenques o almenys primaverals, els consumidors han optat per avançar la compra d'arbres de Nadal: enguany algunes empreses han registrat un increment de la demanda a inicis de novembre del 55,8% respecte a un any abans, i destaca la cerca d'avets sostenibles que es puguen replantar.

A pesar que els termòmetres estan marcat temperatures estiuenques o almenys primaverals, els consumidors han optat per avançar la compra d'arbres de Nadal: enguany algunes empreses han registrat un increment de la demanda a inicis de novembre del 55,8% respecte a un any abans, i destaca la cerca d'avets sostenibles que es puguen replantar.

La botiga especialitzada en venda d'arbres nadalencs, El meu arbre de Nadal, va començar la temporada el passat 1 d'octubre; un mes després, el 7 de novembre, ja comptaven amb un 55,8% de vendes més que l'any passat en eixa mateixa data.

Segons el seu director general, Miguel *Comín, la venda d'arbres nadalencs enguany s'ha avançat 'molt' i, 'cada vegada més', els consumidors opten per 'començar abans' la preparació dels adorns i l'organització nadalenca.

I entre eixos adorns, els arbres han guanyat a les cases un espai predilecte que els converteix en una 'tradició' molt arrelada, ha precisat en declaracions a Efe.

Per eixe motiu molts consumidors deixen a un costat la pujada de preus que ha acompanyat a la majoria dels productes de consum enguany per a fer-se amb un arbre de Nadal durant aquestes dates.

En el cas d'aquesta botiga, els preus dels seus arbres i avets nadalencs s'han incrementat un 1% respecte a l'any passat, un percentatge 'baix' a pesar que dels costos de producció han pujat 'molt més', assenyala.

La sensació del director general és que els consumidors 'no solen mirar la butxaca' quan es tracta si es fes amb un producte com aquest, molt estacional i que depén de la tradició i l'arrelament a aquesta celebració.

Sostenibilitat també per Nadal

La conscienciació dels consumidors per la sostenibilitat dels productes és 'cada vegada major', això es pot veure reflectit en què el 70% dels clients compra el producte que després es pot replantar.

En general els compradors prefereixen fer-se amb un arbre d'un preu 'més elevat', però que, una vegada passades el Nadal, es puga retornar al camp per a replantar-lo, ha aclarit el director de la botiga.

Anys arrere, en establiments com el de *Comín, venia 'molts avets naturals', després la tendència es va traslladar a la compra d'artificials i ara, en aquests últims anys, estan veient que el consumidor ha tornat a optar pel natural o, fins i tot, per xicotets xiprers que 'poden durar tot l'any' encara que són 'més xicotets'.

Aquesta tendència per un consum nadalenc més sostenible també es pot observar en una altra mena d'accessoris decoratius, ha precisat la directora de la formació impartida per *Mercabarna-flor, '*Prêt-*à-*porter, decoració nadalenca a l'abast de tots, Rosa Valls.

Valls, que també és la directora creativa de les *Mercademostraciones de *Mercabarna-flor, ha apuntat que la tendència general està virant cap a productes elaborats amb materials més sostenibles, com la fusta, deixant a un costat altres com el plàstic.

El roig corona les tendències de decoració

El Nadal i, amb ella, els detalls que li donen forma a la celebració dins de les cases porta cada any unes noves tendències, que en el cas d'enguany estan protagonitzades per colors com el roig i el blanc.

La directora de la formació de *Mercabarna ha explicat que aquests dos són els tons preferits aquesta temporada, acompanyat de decoració més 'naturalista'.

Com a producte favorit destaca el vesc, que és el més venut per unitat, ja que s'està creant el costum d'oferir-lo com a regal entre les visites nadalenques; encara així, la flor de Pasqua i aquelles que tenen la flor roja són també les més demandades durant aquesta època.

Estreles, boles per als arbres i tot tipus de detalls que busquen crear un ambient més nadalenc dins de les cases encara que, 'cada vegada més', els espanyols volen expressar el seu esperit nadalenc més enllà de les parets de la seua llar i tendeixen a decorar també l'exterior amb llums, ha explicat Valls.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías