Actualitat Notícies

Els nous drets del consumidor després de la nova RGPD
Els nous drets del consumidor després de la nova RGPD

Hiscox reuneix els 8 aspectes més importants que els consumidors han de conèixer, de cara a les noves polítiques de privadesa i protecció de dades que les companyies hauran d'adoptar en els pròxims dies.

El nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD, o GDPR per les seues sigles en anglès) entrarà en vigor el pròxim 25 de maig. En aquest context, *Hiscox, companyia especialitzada en assegurances per a emprenedors, autònoms i empreses, ha reunit els vuit aspectes més importants que els consumidors han de conèixer sobre la nova normativa.


1. Dret a ser informat

Els consumidors tenen dret a ser informats sobre com les empreses emmagatzemen i utilitzen les seues dades personals. Es tracta d'un requisit fonamental de transparència que respon a aquestes preguntes Com s'estan usant les meues dades? Amb quina finalitat?

2. Dret d'accés

Existeix el dret a saber què dades personals estan sent tractats per un tercer, què s'està fent amb aqueixa informació, d'on procedeix i si es van a compartir amb un tercer. Aquest dret també inclou accedir a les seues dades personals i informació complementària, amb la finalitat d'estar al tant i poder verificar que la seua informació ha sigut tractada respectant els requeriments legals.

3. Dret a la rectificació

Amb el nou *RGPD, els consumidors tenen dret al fet que es corregisca qualsevol dada o informació errònia, o a ser completada en el cas que siga incompleta.

4. Dret de supressió

La normativa inclou també la possibilitat d'eliminar dades personals dels consumidors, sempre sota circumstàncies específiques. Aquest dret també és conegut com a "dret a l'oblit".

5. Dret a la limitació del tractament

Els consumidors tenen el dret de posar límits a com una organització utilitza les seues dades. Per exemple, mentre es verifica la procedència de les dades, quan un consumidor ha exercitat el dret a supressió o quan el consumidor li demana a una empresa que ja no utilitze les seues dades.

6. Dret a la portabilitat de les seues dades

Aquest Dret permet a les persones obtenir, moure, copiar o transferir de manera senzilla les seues dades personals d'un organisme a un altre. Açò fa possible que els consumidors puguen beneficiar-se de trobar millors acords, tarifes i condicions en productes i serveis.

7. Dret d'oposició

També tenen dret a oposar-se al processament de les seues dades, en circumstàncies relacionades amb interessos legítims o l'ús de dades per a accions comercials.

8. Dret a no ser objecte de decisions individualitzades

Aquest últim té l'objectiu de protegir als consumidors enfront de decisions que es basen en el tractament automatitzat de les seues dades. És a dir, en qualsevol procés en què s'utilitza una màquina en comptes d'un humà per a tractar dades personals.

"Fins ara, l'enfocament de la trasposició de la nova normativa europea de protecció de dades s'ha centrat sobretot en les noves mesures que han d'adoptar les companyies per a complir amb el RPGD, però s'ha oblidat una part fonamental, que és la que concerneix als nous drets que adquireixen els consumidors. És important dur a terme una labor informativa que arribe als ciutadans, perquè estiguen al tant dels nous canvis que es van a produir en matèria de protecció de les seues dades i informació privada" assenyala Alan Abreu, responsable de Riscos Cibernètics de Hiscox.

Pots consultar la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías