Actualitat Notícies

Els productes de segona mà dobleguen el seu pes en la cistella de regals de Nadal
Els productes de segona mà dobleguen el seu pes en la cistella de regals de Nadal

El mercat de segona mà es lleva de damunt tots els prejudicis i guanya acceptació entre els consumidors que aquests dies assalten plataformes com Milanuncios, Wallapop o Vinted a la recerca dels seus regals nadalencs. Segons un estudi de Amazon, més de la meitat dels espanyols (61%) està disposat a regalar un article 'usat' -sempre que sigui de qualitat- en aquestes festes, gairebé el doble que l'any passat (31%). Un creixement imparable que en els últims temps s'ha accelerat de la mà de la pujada de preus en l'actual entorn inflacionista, que ha provocat que comprar alguna cosa que ja ha tingut amo no sigui una cosa exclusiva de les llars de menor renda.

A Espanya, i prenent com a referència les dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), les vendes 'en línia' de productes de segona mà van créixer un 79% l'any passat. 'La compra de segona mà, el lloguer d'articles tecnològics, el pagament per ús i altres models alternatius de consum tenen un alt potencial de creixement en estar alineats tant amb la major sensibilitat al preu del consumidor com amb la seva creixent conscienciació mediambiental i de consum responsable', explica Enrique Porta, soci responsable de Consum de KPMG a Espanya.

La signatura, en col·laboració amb Appinio, ha realitzat un recent estudi que indica que en aquesta recta final de l'any i durant les pròximes rebaixes de gener -període en el qual es concentra el major volum de compres de l'exercici- més de la meitat dels consumidors (un 54%) adquirirà productes d'aquest tipus. I el percentatge s'acosta al 60% en el cas de la generació Z. 'Es tracta d'alternatives que poden permetre al consumidor reduir la seva despesa, adaptar millor el consum a la seva disponibilitat de recursos o a l'ús que fa del producte i, fins i tot, democratitzar l'accés a unes certes marques', indiquen els experts. 'Al mateix temps, permeten allargar la vida útil dels productes i disminuir el seu impacte mediambiental', insisteix Porta. Al cap i a la fi, i segons expliquen els analistes de Barclays en un informe sobre el sector, 'el client compra avui un 60% més que fa quinze anys, però la vida d'ús de les peces és de la meitat'.

Líders i 'influencers'

Aquestes alternatives han deixat d'estar estigmatitzades i compten amb una creixent acceptació gràcies també al major ús per part de 'influencers' i líders d'opinió i tendències. 'El desenvolupament d'aquests models s'està veient afavorit, des del punt de vista de l'oferta, per la creixent participació de marques i 'retailers' líders, que no volen quedar-se fora d'aquest moviment i estan evolucionant les seves propostes de valor més enllà de la venda de productes, obrint un ventall d'opcions de consum més ampli i sostenible que s'alineï amb els valors del consumidor i reforcin el seu propòsit', indiquen els experts de KPMG.

Sense anar més lluny, el gegant Inditex ha donat un enorme impuls a la seva plataforma Zara Pre-Owned, en la qual els consumidors poden comprar i vendre entre ells, donar i fins i tot reparar les seves peces usades, amb l'objectiu d'allargar la seva vida útil. El servei ja opera al Regne Unit i França. I aquest dimarts 12 de desembre iniciarà la seva marxa a Espanya i en altres tretze grans mercats.

No són els únics. S'espera que l'any vinent també estigui disponible la plataforma de compravenda d'articles usats de Shein (Shein Exchange). I la cadena sueca H&M opera des de fa temps el servei *Pre-*Loved, apostant fins i tot per instal·lar a Barcelona una botiga física amb aquesta mena de peces reutilitzades.

Sembla evident que, al mateix temps que creix la demanda, les empreses s'han adonat dels beneficis d'aquesta tendència. 'El 59% dels consumidors va descobrir o va comprar una marca per primera vegada d'aquesta manera, la qual cosa demostra l'enorme oportunitat perquè les signatures trobin nous clients a través de la revenda', expliquen des de la signatura de luxe especialitzada Vestiaire Collective en una recent anàlisi.

De la mateixa manera, l'auge de noves tècniques d'estalvi és una tendència que ha vingut per a quedar-se i que sens dubte modificarà els hàbits de consum, apostant per un model més sostenible i eficient en termes econòmics, però que també tindrà un impacte a nivell mediambiental. 'La difícil conjuntura econòmica ha aguditzat l'enginy d'usuaris i marques i les llars són cada vegada més conscients de l'impacte de les seves compres. El model de consum responsable s'imposa com una tendència a l'alça', resumeix Laura Sales, del comparador de preus idealo.es.

Consulta la noticia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2025 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías