Actualitat Notícies

Els teus drets com a consumidor en els festivals de música
Els teus drets com a consumidor en els festivals de música

Si l'esdeveniment es cancel·la, o si es modifica substancialment el programa del festival o concert, l'organitzador o el venedor de les entrades ha de retornar el preu de l'entrada més les despeses de gestió. A més, si no s'ha realitzat amb bastant temps, podries exigir danys i perjudicis (desplaçament, allotjament...). És el teu cas? Podem ajudar-te! Deixa les teues dades i reclamem per tu o si ho prefereixes crida'ns

Què volem aconseguir

En OCU rebem queixes d'usuaris als quals els han amargat el festival. De fet, hem detectat greus problemes que urgeix solucionar.

10 problemes que volem combatre

  1.  Cancel·lacions i canvis inesperats en el programa.
  2.  Preus de revenda abusius, que multipliquen per tres o per quatre els oficials.
  3.  Comissions per càrrec i reembossament abusives.
  4.  Limitacions en els mitjans de pagament, una cosa contrària a les normes: sovint les polseres són l'únic mitjà de pagament admés en el recinte.
  5.  Prohibició d'entrar amb menjars i begudes.
  6.  No hi ha aigua gratis.
  7.  Cobren per gots reutilitzables (fins a 2,5 euros per got), sense possibilitat de recuperar posteriorment l'import addicional pagat per ells.
  8.  Fals greenwashing Si es faran al·legacions, és necessari que estiguen fonamentades.
  9.  Problemes en les infraestructures, per exemple, pocs banys.
  10.  Aforament excessiu, amb els seus problemes de mobilitat i seguretat.

10 propostes d'OCU per a resoldre'ls

  1.  S'obligue els organitzadors a avisar de qualsevol canvi o cancel·lació amb antelació.
  2.  En reembossar els diners de les entrades s'incloga també la devolució de l'import de les despeses de gestió.
  3.  S'aprove una norma que regule venda en línia: limite el recàrrec màxim, verifique la validesa de les entrades i impedisca que es desvien milers d'entrades de les webs oficials al mercat de la revenda.
  4.  Es permeta als consumidors l'eixida i entrada temporal de l'espectacle per a poder consumir begudes i aliments.
  5.  En els recintes hi haja suficients punts d'aigua potable gratuïta.
  6.  Es respecte la normativa de consum i s'admeta l'efectiu com a mitjà de pagament.
  7.  Es limiten les condicions abusives en la càrrega i reembossament de les quantitats incloses en la polsera o app moneder.
  8.  S'habiliten diferents zones de banys.
  9.  Es controle i assegure el respecte a l'aforament.
  10.  Es vigile el *greenwashing, i no s'usen añagazas, com el cobrament per gots reutilitzables.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías