Actualitat Notícies

Experiència, regionalització, benestar… Quina cerca el nou consumidor?
Experiència, regionalització, benestar… Quina cerca el nou consumidor?

“Adaptar-se a aquests canvis no és només una qüestió de supervivència, sinó una oportunitat estratègica per a crear connexions més profundes i significatives amb els consumidors. Les empreses que aconseguisquen incorporar aquestes tendències en la seua estratègia, oferint experiències de client excepcionals, no sols prosperaran, sinó que definiran el futur del consum”. Antonio Manzanero, director de CPG & Retail Industry en Stratesys

Hui dia, les empreses de productes de consum s'enfronten a desafiaments tecnològics, econòmics i socials, als quals se sumen els ràpids canvis en els hàbits de consum. De no adaptar-se a temps, corren el risc de quedar-se fora del mercat, per la qual cosa alguns experts recomanen que estiguen atentes a les tendències.

En aquesta línia, els experts de Stratesys detecten cinc d'aquestes tendències, enfocades al sector del consum i, sobretot, a l'experiència del client, que s'ha convertit en un factor clau de diferenciació en el mercat.

L'oferta “il·limitada” d'opcions de productes porta als consumidors a valorar millor l'experiència completa que tenen amb les marques. Les empreses s'enfoquen a oferir una experiència de compra memorable i positiva en tots els punts de contacte amb el client que emocione i cree vincles amb les marques.

En un món on l'evolució tecnològica i els canvis en el comportament del consumidor avancen a un ritme vertiginós, és imperatiu per a les empreses de productes de consum estar al capdavant d'aquestes tendències per a mantindre's competitives. La personalització, l'enfocament en salut i benestar, la valorització del local i regional, l'adopció de models de subscripció i el creixement accelerat del comerç electrònic, són clars indicadors de cap a on es dirigeix el mercat.

“Adaptar-se a aquests canvis no és només una qüestió de supervivència, sinó una oportunitat estratègica per a crear connexions més profundes i significatives amb els consumidors. Les empreses que aconseguisquen incorporar aquestes tendències en la seua estratègia, oferint experiències de client excepcionals, no sols prosperaran, sinó que definiran el futur del consum”, explica Antonio *Manzanero, director de *CPG & *Retail Industry en Stratesys.

Hiperpersonalización

La hiperpersonalización del producte, de les promocions i les recomanacions, i de l'experiència en qualsevol punt de connexió del client amb la marca. De forma idealitzada, el consumidor espera un segment d'un, i l'espera ací i ara.

La idea és oferir experiències úniques i personalitzades per a *fidelizar als clients. Això s'aconsegueix a partir de l'enteniment real dels consumidors, al qual s'arriba amb una utilització eficaç de les dades, amb estratègies de màrqueting, per exemple, basades en xarxes socials, amb utilització de noves tecnologies com a experiències immersives de compra.

Salut i benestar

Els consumidors tenen cada vegada més interés pels productes que promouen la salut i el benestar. Les empreses de productes de consum tenen en compte els beneficis funcionals des de la ideació, la formulació i el desenvolupament del producte. Es fa ús de nutrició personalitzada, tecnologia alimentària, la integració o combinació amb wearables, etc.

Localització i regionalització

Els consumidors busquen productes i experiències locals que reflectisquen la seua cultura i comunitat. La idea és l'enteniment de les cultures i tendències locals per a adaptar els productes i estratègies en aquest aspecte. Són aplicables les tècniques d'anàlisis de dades *geolocalizados, màrqueting culturalment sensible.

Subscripció i filiació

Els models de subscripció ofereixen als consumidors una forma més flexible i sostenible de consumir productes i serveis. Les empreses exploren aquests models per a crear noves oportunitats de negoci i generar ingressos recurrents oferint valor i també exclusivitat als membres del programa, fidelizando als seus clients.

Creixement del comerç electrònic

Una part important del creixement en el sector es realitzarà en canals directes al consumidor. El comerç electrònic presa una rellevància especial a adaptar-se a la creixent preferència per les compres en línia. A causa d'aquesta evolució es desenvolupen opcions B2C o *B2B2C mitjançant plataformes de eCommerce, *marketplaces, integrades amb la logística de repartiment i última milla.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2025 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías