Actualitat Notícies

Huit de cada deu consumidors es consideren “vulnerables” en l'alimentació
Huit de cada deu consumidors es consideren “vulnerables” en l'alimentació

Huit de cada deu consumidors, en concret el 83%, es consideren “vulnerables” en l'àmbit de l'alimentació, sent el principal motiu per a això el nivell de renda (82%). Aquesta situació va portar al 93% a canviar els seus hàbits de consum en aquest àrea.

Així ho revela l'I Baròmetre d'Alimentació i Consum presentat aquest dilluns per l'Associació Espanyola de Consumidors i a través del qual va tractar d'obtindre la “percepció” dels consumidors sobre diferents temes relacionats amb aquest àmbit del consum, incloent-hi els seus hàbits de compra, el preu dels aliments, el grau de coneixement dels seus drets o les seues preferències de compra.

Pel que respecta als canvis en els hàbits de compra, la reducció de la despesa en alimentació va ser l'opció més triada pels consumidors (42%), seguida d'una major cerca de les ofertes (30%).

A més, a pesar que el 95% dels enquestats van considerar que l'alimentació “influeix en la salut”, només un 56% d'ells porta una alimentació saludable i els qui no la porten ho fan, sobretot, pel preu dels aliments més sans (35%) i per la falta de temps (38%).

Pel que respecta al preu dels productes, el 86% va considerar que és “car” i el preu és el factor “més important” per al consumidor per a realitzar la compra en un establiment o en un altre (35%) enfront de la qualitat (18%). A més, el 88% va estimar que les mesures actuals per a “pal·liar” els efectes de la crisi de preus en l'alimentació són “insuficients”.

Així mateix, només el 32% d'enquestats adquireix productes ecològics o biològics com a forma “més natural o sana” d'alimentar-se, enfront del 68% que no els compra i la principal raó per a descartar-los és el seu elevat preu (66%).

Quant al canal de compra, el 67% adquireix els aliments presencialment enfront d'un 33% que ja fa les seues compres ‘en línia’ i, en general, prefereixen els supermercats i hipermercats (69%) enfront del xicotet comerç (31%).

En el cas que busquen informació d'un producte d'alimentació, abans de comprar-lo el 45% acudeix a Internet enfront d'un 28% que llig l'etiqueta, que és consultada “sempre” només per un 16% d'enquestats.

De l'etiquetatge, la qual cosa més tenen en compte els usuaris és la composició i els ingredients del producte (22%), la quantitat (16%) i la data de caducitat o consum preferent (14%)

Per a l'associació, una dada “molt negativa” de l'enquesta és que només un 60% ha reclamat si ha tingut “algun tipus de problema de consum”.

MEDI AMBIENT

Quant a la protecció del medi ambient i la sostenibilitat, el 41% dels consumidors “aprofita millor” els aliments per a reduir el desaprofitament alimentari, si bé un 55% no té en compte la reducció de la contaminació mediambiental a l'hora d'alimentar-se.

Al seu torn, el 80% dels consumidors consultats “valora” que les grans empreses tinguen una responsabilitat social corporativa de cara a les polítiques de consum i el 96% va considerar que s'ha d'incloure en aqueixa *RSC el “respecte” a l'atenció al client i als drets dels consumidors.

Finalment, preguntats per si estimen que les administracions públiques aposten per la defensa dels drets dels consumidors en l'àmbit de l'alimentació, un 65% va respondre que no ho fan “adequadament”.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías