Actualitat Notícies

La meitat dels consumidors en línia no realitza la compra a causa de les despeses d'enviament
La meitat dels consumidors en línia no realitza la compra a causa de les despeses d'enviament

El ecommerce no deixa d'avançar i créixer any rere any. Aquest 2024 s'espera que les xifres globals de venda en línia superen els 5,8 bilions d'euros, tal com apunta EMarketer, mentre que Espanya es posiciona com el segon país a nivell mundial en creixement de comerç digital. De fet, segons dades de IAB Spain i Ix Cycle, un 77% dels internautes espanyols trien comprar de manera en línia.

En aquest context d'auge imparable de les compres digitals, s'observen també comportaments de compra diferents respecte als de les botigues físiques, com una major taxa d'abandó del carret de les compres en línia. En el cas d'Espanya, en 2023, aquesta taxa d'abandó se situava en un 10,3%, segons ECDB.

Per a llançar llum a aquesta situació, Redegal ha preparat una guia amb diferents claus per a augmentar les vendes dels ecommerce, i ajudar així a les empreses *retail a reduir la taxa d'abandó del carret de compres en línia. En aquest document s'exploren també les raons de la interrupció en les compres en línia, mostrant que la causa predominant d'aquest abandó són les altes despeses d'enviament: un 50% dels usuaris decideix no continuar el procés de compra després de descobrir el cost de les despeses d'enviament. Altres causes són un lliurament lent del producte, pocs mètodes de pagament o la necessitat de registrar-se i crear un compte.

De cara a evitar aquestes situacions d'abandó del carret, la guia de *Redegal ha recopilat cinc claus per a millorar l'experiència de compra de l'usuari en els *ecommerce:

Transparència i informació constant

Els usuaris poden no sentir-se còmodes per a prendre la decisió d'afegir articles al carret sense conéixer el cost i temps de lliurament, o sentir-se frustrats en veure com s'incrementa el preu del carret quan realitzaran el pagament. Per això és important facilitar tota la informació en primera estada, especialment sobre l'enviament, condicions de devolució i mètodes de pagament.

Facilitar la compra com a convidat

Quan l'usuari té complet el seu carret busca continuïtat en la seua tasca. El més natural serà completar la informació d'enviament i pagament perquè la comanda puga arribar a les seues mans al més prompte possible, per la qual cosa la creació d'un compte pot entorpir aquest procés. Ací, resultarà útil donar l'opció al final del procés de decidir si l'usuari desitja guardar la seua informació i crear un compte afegint una contrasenya, o si prefereix finalitzar la seua compra com a convidat.

Reduir i simplificar el procés de pagament i introducció de dades

Els processos de pagament han de realitzar-se de manera àgil i senzilla, una experiència que pot aconseguir-se mantenint els formularis amb el mínim nombre de camps possible, amb indicacions i exemples perquè siguen senzills de completar. El mateix succeeix a l'hora d'introduir les dades de l'usuari. Per a facilitar aquesta tasca i evitar que es genere fricció en el moment de finalització de compra, es recomana incloure opcions d'autocompletat, usar selectors visuals que requereixen menor esforç i garantir el guardat de dades perquè l'usuari no haja d'introduir la informació més d'una vegada.

Mostrar de manera clara la situació i progrés a l'usuari

De cara a facilitar a l'usuari tindre el control sobre la tasca que està realitzant, es pot dotar a la interfície d'indicadors de progrés que faciliten a l'usuari, mostrant de manera clara quant mancada per a finalitzar la compra.

Generar confiança en l'usuari

Altre aspecte clau en el procés de finalització de compra és la confiança amb la qual se sent l'usuari per a introduir la informació sensible que requereix quant a dades personals i informació de pagament. Aquesta confiança es pot facilitar donant visibilitat a les mesures de seguretat que estan implementades en el lloc com a encriptació de contrasenyes o certificats SSL.

“Per a evitar els abandons de la compra, és important utilitzar eines que ajuden el teu comerç a detectar i diagnosticar els problemes, com per exemple, les etapes del procés on ocorren els abandons, i en quina mesura. Per a això, resulta molt útil analitzar en profunditat el funnel. Des de Redegal, comptem amb l'eina Binnacle Data, la qual permet identificar les etapes del funnel que presenten majors problemes de manera general, per a ajudar els comerços digitals a prioritzar les seues accions”, destaca Gervasio Varela, director d'innovació i producte.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías