Actualitat Notícies

La Unió de Consumidors aconsella guardar tiquets per les cancel·lacions aèries al Regne Unit
La Unió de Consumidors aconsella guardar tiquets per les cancel·lacions aèries al Regne Unit

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana ha recomanat als centenars d'afectats per les cancel·lacions i retards deguts a una fallada tècnica en el sistema informàtic de l'operador del control aeri del Regne Unit que guarden els tiquets i les factures.

L'entitat assenyala aquest dimarts que les persones afectades poden sol·licitar a la companyia aèria el dret d'assistència i atenció previst en la normativa europea, de manera que les aerolínies hauran de facilitar-los tant manutenció com allotjament, així com organitzar el trasllat en el termini més breu possible.

En tot cas, les persones afectades podran també, de manera alternativa, sol·licitar la devolució de l'import del bitllet i buscar un mitjà diferent per a realitzar el trajecte de retorn, si fora possible.

En tractar-se d'una incidència provocada per la caiguda del sistema informàtic de l'operador de control aeri del Regne Unit, i no per una decisió o actuació de les companyies aèries, les aerolínies no estan obligades a abonar indemnitzacions per la cancel·lació o retard dels vols, però sí que estaran obligades a facilitar els drets d'atenció i assistència a les persones afectades.

No obstant això, la Unió de Consumidors sol·licitarà a la direcció general de Consum de la Generalitat i al Ministeri de Consum la seua intervenció per a agilitzar el retorn de les persones afectades i per a reclamar les possibles indemnitzacions enfront del gestor britànic de control aeri *NATS, en tant que la incidència ha vingut provocada per una fallada reconeguda del sistema de control aeri i, per tant, sota la seua responsabilitat.

La NATS és una associació públic-privada que presta serveis de control de trànsit aeri al Regne Unit, i, en aquest cas, ha reconegut que la incidència ha sigut provocada per una fallada tècnica en el sistema de processament automàtic dels plans de vol, la qual cosa obligava a introduir les dades manualment, amb la conseqüent reducció de la capacitat de gestió del trànsit aeri, la qual cosa ha causat la suspensió o retard dels trajectes previstos per les aerolínies.

El secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente *Inglada, ha recomanat a totes les persones afectades que conserven tiquets i factures de les despeses que els poguera suposar aquests retards i cancel·lacions, així com el detall i justificació dels danys i perjudicis que els haja pogut suposar aquesta incidència.

Inglada els ha instat així mateix a realitzar la reclamació oportuna directament enfront del gestor britànic de control aeri o a través de les associacions de consumidors o les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor de la seua localitat.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2025 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías