Actualitat Notícies

Més menjar congelat, marca blanca i compres més freqüents: els nous hàbits del consumidor de la inflació
Més menjar congelat, marca blanca i compres més freqüents: els nous hàbits del consumidor de la inflació

Amb un Euribor al 3,8 per cent, els tipus d'interés en continu augment -encara que s'espera que deixen prompte de pujar- i la inflació que asfixia als consumidors sobretot en alimentació i energia, el comportament dels compradors ha hagut d'anar modificant-se per força. Ho deia recentment el director general de *Consum, Juan Luis Durich, durant la presentació de resultats de la companyia: el consumidor compra més productes congelats que abans, enfront de la baixada de productes frescos, que han pujat notablement el seu preu. A més, la marca blanca gana pese enfront de marques comercials, pel seu menor cost, i les compres són més freqüents, encara que les quantitats que es desemborsen cada vegada són més baixes.

Es tracta de nous hàbits de compra fruit d'una elevada pujada de preus a la qual moltes famílies han de fer front, juntament amb l'augment de la factura de la llum i del gas. El president de l'Associació Valenciana de Consumidors (Avacu), Fernando Móner, alerta del risc que la, fins ara, classe mitjana, es convertisca una a la classe baixa, a causa de la contínua deterioració de la seua economia familiar.

A part dels nous costums adquirits ja esmentades per *Durich -el directiu va assegurar que amb aquests hàbits els consumidors aconsegueixen rebaixar fins a sis punts l'impacte de la inflació- Móner assenyala a altres comportaments que tenen per objectiu reduir despeses. 'Estem conservant i mantenint mobles i cotxes, canviem amb menys assiduïtat els nostres béns, el consum intern està començant a reduir-se i ha baixat la despesa en els períodes vacacionals, abans eixia molta mes gent de vacances'.

Òbviament, apunta Móner, tot això depén de l'entorn al qual ens referim, ja que no totes les famílies pateixen la crisi de la mateixa manera, però es tracta de nous comportaments bastant generalitzats.

S'està observant també un gran interés per tota mena d'ajuda pública dedicada a bonificar la despesa. 'Les famílies intenten ser el més eficients posobles, revisen totes les ajudes, encara que només arriben als molt vulnerables, i l'objectiu ha de ser evitar que les classes mitjanes es convertisquen en vulnerables'. Assegura que cada vegada que s'obri una nova convocatòria 'són milers i milers els sol·licitants, fins i tot molts es queden fora, malgrat complir els requisits'.

No obstant això, assenyala Móner, la crisi s'està veient frenada per l'encara existent borsa d'estalvi després de la pandèmia. 'Encara hi ha gent que conserva estalvis d'aquells anys en què no es podia fer res, d'aquí ve que es veja a gent en els restaurants i comprant en centres comercials'.

Consells per a arribar a fi de mes

Encara que cadascun és coneixedor de la seua economia personal o familiar, existeixen alguns xicotets consells que poden ajudar a arribar a final de mes. 'Cadascun coneix el seu entorn, la seua situació, la seua circumstància, i ha d'adaptar aqueixa situació al seu present i el seu futur', apunta *Móner, qui assenyala que 'és molt important que revisem les despeses fixes i variables'.

En aquest sentit, aconsella revisar les ofertes en alimentació, així com tota la despesa que de consum energètic, i fins i tot, la hipoteca. Un últim consell, 'aprofitar tots els avantatges que el període electoral ens està portant'.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías