La normativa estableix que els establiments tenen l'obligació legal d'indicar tant el preu de venda dels productes, com els preus per unitat de mesura, perquè així els consumidors poden tindre efectivament manera de comparar. I si això és sempre important, en les compres en línia es converteix en encara més necessari: només d'aquesta manera el consumidor pot comparar i triar sabent el que compra i a quin preu.
Miravia se salta les normes
Lamentablement, encara hi ha qui no compleix les normes: així succeeix amb Miravia, un Marketplace que pertany al grup Alibaba i opera a Espanya des de fa més d'un any. Per tant, està obligat a complir la normativa europea i espanyola, que estableix que tots els béns i serveis posats a la disposició dels consumidors i usuaris espanyols han d'indicar de manera clara i comprensible, tota la informació sobre les seues característiques essencials, i eixa informació ha de ser veraç, eficaç, suficient i accessible.
OCU ha revisat la web de *Miravia, comprovant que hi ha problemes en la indicació de preus de diferents productes, no sols aliments, com l'oli o les galetes, sinó també en altres productes, com a detergents o cremes facials, hem detectat aquesta irregularitat que tant perjudica els compradors.
Denunciem a Miravia davant Consum
En vista d'això, des d'OCU denunciem al marketplace Miravia davant la Subdirecció General d'inspecció i procediment sancionador dependent del Ministeri de Consum, per incomplir l'obligació legal d'indicar el preu de venda i el preu per unitat de mesura, tant en productes alimentosos com no alimentosos.
Després d'aquesta denúncia esperem que les autoritats comproven l'incompliment normatiu i imposen les sancions establides en les normes per a acabar d'una vegada per sempre amb aquesta mala pràctica.
Consulta la notícia original ACI