En aquestes dates del calendari, les compres per internet creixen de manera exponencial. I és que són l'opció més triada pels consumidors per a comprar els regals de Nadal i Reis. No obstant això, pot ser que no t'arribe la comanda o t'arriba, però danyat. En qualsevol d'eixos casos, t'expliquem a qui i com has de fer la reclamació. Per a això exposarem les indicacions que acaba de publicar Consum referent a aquest assumpte. Amb la finalitat que sàpies com fer la corresponent reclamació.
Recomanacions de la Direcció General de Consum als consumidors sobre les compres per internet
Els consumidors que fan les seues compres per internet han de tindre en compte que, tant l'empresa venedora del producte com l'empresa de missatgeria encarregada del lliurament, són responsables que la mercaderia arribe en perfectes condicions. Així ho recorda als ciutadans la Direcció General de Consum de la Junta d'Andalusia. En conseqüència, “si el producte adquirit arribara amb algun mal, deterioració o fins i tot en cas de pèrdua, la responsabilitat recau en l'empresa venedora”.
La reclamació, en eixe cas, hauria d'anar contra la comercialitzadora del producte. Per aquest motiu, aconsella que el consumidor guarde tota la documentació relacionada amb la compra. A més, és convenient revisar abans les condicions de contractació, així com els terminis de lliurament i les polítiques de devolució, amb la finalitat d'evitar futures sorpreses.
El dret de desistiment i la comanda sense demora
Consum també recorda que els consumidors estan emparats legalment pel dret de desistiment en les compres per internet. Per consegüent, la llei de consum permet a l'usuari cancel·lar la compra fins i tot en un termini de fins a 14 dies naturals des que rep el producte. A més, sense cap mena de penalització i sense necessitat de justificar el motiu de per què el fa.
També, d'altra banda, els ciutadans que fan les seues compres per internet, han de considerar que la comanda ha de ser entregat sense demora, en 30 dies naturals com a màxim. Per aquest motiu, quan és el comprador el que contracta els serveis de paqueteria, el més apropiat és comparar preus i les condicions que ofereixen sobre aquest tema diverses empreses. Així mateix, emplenar el corresponent full de reclamacions si s'experimenten retards, deterioració o pèrdues.
Vols saber més informació sobre una altra mena de tràmits i gestions? Et recomanem que visites el nostre periòdic digital de notícies de la Comunitat Autònoma d'Andalusia. Segueix-nos durant els 365 dies de l'any per a estar informat de la informació més rellevant, tant a nivell autonòmic com estatal.
Consulta la notícia original ACI