Actualitat Notícies

Nou front de Ryanair amb els consumidors per la targeta d'embarcament
Nou front de Ryanair amb els consumidors per la targeta d'embarcament

Després de l'anunci del CEO del Grup Ryanair, Michael O'Leary, FACUA-Consumidors en Acció ha advertit a Ryanair que no emetre targetes d'embarcament en paper en l'aeroport és una pràctica 'abusiva' contrària a la legislació, i ha recordat que és un dret del passatger poder disposar del títol de viatge de manera gratuïta.
Img Hosteltur

Segons l'anunciat per Michael O´Leary, a partir de maig de l'any que ve, Ryanair deixarà d'emetre targetes d'embarcament en els aeroports. De fet, la intenció és eliminar els taulells de facturació d'aquests.

FACUA considera que aquesta iniciativa seria una clàusula especialment onerosa per a col·lectius vulnerables, com a persones majors o passatgers, que per la seua discapacitat o condició física, tinguen dificultats d'interacció amb les noves tecnologies.

Segons l'organització, darrere d'aquesta decisió, no estaria l'aposta per la digitalització, sinó que més aviat es tracta de 'una pràctica amb la qual pretén disminuir despeses estalviant-se la impressió en paper i, de pas, retallant el personal que treballa en els aeroports en els taulells de facturació'.
Nou front de Ryanair amb els consumidors per la targeta d'embarcament
Michael O´Leary, CEO del grup Ryanair. Font: Arxiu Hosteltur

Tràmit gratuït

FACUA ha instat a Ryanair que no seguisca avant amb la iniciativa d'eliminar les targetes d'embarcament físiques i que mantinga la possibilitat d'imprimir la targeta d'embarcament en els aeroports, ja que hi ha circumstàncies en les quals qualsevol usuari pot no tindre accés a l'opció d'emetre-les en línia.

 FACUA ha demanat a la companyia que aquest tràmit siga totalment gratuït, independentment del tipus de tarifa que l'usuari trie, alguna cosa que no ocorre actualment, ja que existeixen sentències que sustenten que el cobrament per l'emissió de la targeta d'embarcament en paper en els aeroports és una pràctica abusiva.

'El fet de no permetre realitzar el check-in en el moment de la compra del bitllet si no es tria la tarifa Plus o Flexi Plus és un problema per a aquest perfil de consumidor vulnerable que requereix d'assistència, ja que no sols necessita ajuda durant el procés inicial de compra, sinó també en les hores prèvies al vol per a realitzar la facturació en línia de manera gratuïta', ha subratllat.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2025 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías