Actualitat Notícies

Obrin un expedient sancionador a *Lidl i pot haver-hi veïns d'Albacete afectats
Obrin un expedient sancionador a *Lidl i pot haver-hi veïns d'Albacete afectats

Després de la denúncia de FACUA-Consumidors en Acció, l'Agència Catalana de Consum ha obert “expedient sancionador a Lidl per publicitat enganyosa en oferir descomptes falsos en diferents productes exposats a la venda”. Lidl té botiga a Albacete, en els voltants de *Imaginalia, per la qual cosa d'haver-se produït en tota Espanya els fets que FACUA denuncia, clients de la capital i de localitats veïnes podrien haver-se vist afectats per “aquest ardit per a enganyar el consumidor”, tal com la defineix FACUA.

L'empresa, la seu central de la qual a Espanya està en la localitat barcelonina de Montcada i Reixac, “va ser denunciada el juny passat per l'associació per presentar com rebaixats productes que en realitat mantenien el mateix preu que el mes anterior”.

A més, FACUA assegura que va acreditar amb “documentació gràfica” que “diferents preus que apareixien al juny amb una suposada rebaixa en un rètol en color roig eren idèntics als quals tenien el mes anterior quan teòricament no estaven en oferta. En aquests productes s'exposava un preu anterior més elevat al que realment tenien els articles en el mes precedent per a així acreditar la baixada de preu en el mes en curs”.

Llet, pasta i ous

FACUA indica que “el *brick d'un litre de llet sense lactosa sencera *Milbona costava al maig 0,99 euros, mentre que al juny apareixia ratllat un import de 1,03 euros com si aquest haguera sigut el seu preu anterior i es mostrava com falsament rebaixat a 0,99 euros. En realitat, el preu era idèntic els dos mesos, però amb aquesta pràctica es fa creure al consumidor que el preu d'aquesta llet ha disminuït. El *brik de llet sencera *Milbona tenia al juny un rètol roig de rebaixa de 0,95 euros a 0,91 euros. La veritat és que el mes anterior el preu de venda del producte també era de 0,91 euros”.

FACUA assegura que va detectar “aquesta mateixa pràctica” en el “paquet de macarrons *nº6 Combine d'un quilo. Malgrat estar tots dos mesos a 1,23 euros, al juny tenia un rètol d'oferta com si anteriorment haguera estat a 1,29 euros. En el paquet de 500 grams de pasta tauró Combine també apareixia un fals descompte de quatre cèntims respecte al que suposadament era el seu preu anterior (de 0,77 a 0,73 euros)”.

L'associació argumenta també que va comprovar “aquest ardit per a enganyar el consumidor” en els “ous”, afegint que “el cartó de 24 ous L de sòl costava tots dos mesos 4,05 euros pese al rètol de juny indicant una suposada rebaixa. El cartó de 24 ous M de sòl tenia un preu de 3,79 euros. En el rètol en roig de juny indicaven un fals preu anterior titllat de 3,95 euros. També ocorria el mateix en la dotzena d'ous L de sòl, el preu del qual de 2,19 euros no va variar d'un mes a un altre malgrat indicar un suposat preu anterior de 2,25 euros”.

Incompliment de la llei

Amb aquesta pràctica, FACUA indica que “*Lidl estaria incomplint Llei 7/1996, de 15 de gener, d'Ordenació del Comerç Minorista en anunciar com a preu anterior en l'etiqueta d'oferta un valor que l'article no ha tingut, almenys, durant els 30 dies anteriors”.

L'article 20 d'aquesta norma recull que “sempre que s'oferisquen articles amb reducció de preu, haurà de figurar amb claredat, en cadascun d'ells, el preu anterior juntament amb el preu reduït, excepte en el supòsit de què es tracte d'articles posats a la venda per primera vegada. S'entendrà per preu anterior el menor que haguera sigut aplicat sobre productes idèntics en els trenta dies precedents”.

Així mateix, l'article 5 de la Llei 3/1991, de 10 de gener, de Competència Deslleial considera deslleial per enganyosa “qualsevol conducta que continga informació falsa o informació que, fins i tot sent veraç, pel seu contingut o presentació induïsca o puga induir a error als destinataris, sent susceptible d'alterar el seu comportament econòmic”.

L'article 7 d'aquesta mateixa norma considera deslleial “l'omissió o ocultació de la informació necessària perquè el destinatari adopte o puga adoptar una decisió relativa al seu comportament econòmic amb el degut coneixement de causa”.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2025 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías