Temu s'ha convertit en una de les plataformes de venda en línia de productes barats més populars. Similar a altres gegants electrònics com AliExpress, ha captat a 75 milions d'usuaris a tot el món gràcies a una agressiva política de preus que ara s'ha posat en dubte. L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) i la Federació de Consumidors i Usuaris CECU, han anunciat aquest dijous que han interposat una denúncia a Temu davant la *CNMC, com a Coordinador Nacional de Serveis Digitals, per considerar que incompleix la Llei de Serveis Digitals (*DSA, per les seues sigles en anglés).
En concret, les organitzacions demandants argumenten que aquest basar digital operat per la companyia comercial xinesa PDD Hòldings està plagada de «tècniques de manipulació (patrons foscos)» per a aconseguir que els consumidors gasten més del que originalment voldrien i de traves per a complicar el procés d'eliminació de comptes.
Així mateix, no proporciona determinada informació rellevant per als consumidors europeus, com, per exemple, la identitat del venedor, per a confirmar si el producte compleix amb els requisits de seguretat de la UE o sobre els seus sistemes de recomanació, per a conéixer quins són els diferents criteris que utilitza per a proposar determinats productes. Aquestes pràctiques s'han posat en coneixement de la CNMC, com a Coordinador Nacional de Serveis Digitals, perquè procedisca a la seua investigació i si és el cas, impose la corresponent sanció.
En *Temu es poden comprar tot tipus de productes. Els clients poden trobar una àmplia gamma d'articles en una àmplia varietat de categories, que inclouen roba per a dones i homes, bellesa i salut, llar i cuina, esports i activitats a l'aire lliure, electrodomèstics, eines i millores per a la llar, articles per a mascotes i joguets i jocs, entre altres.
Consulta la notícia original ACI