OCU Màlaga demana a més augmentar les inspeccions sobre aquesta mena d'establiments.
La nova normativa a Andalusia exigeix identificar a l'empresa explotadora i un número de telèfon a la disposició del consumidor les 24h.
Des de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) a Màlaga, amb la finalitat de previndre problemes relacionats amb el lloguer d'habitatges d'ús turístic i, sobretot, evitar possibles fraus i estafes, ofereix una sèrie de recomanacions de cara a aquestes vacances de Setmana Santa.
Desconfie d'anuncis en zones molt atractives on el preu del lloguer siga excessivament baix; compare-ho amb altres habitatges en la mateixa zona de similars característiques.
Consulte els comentaris i opinions dels qui hagen llogat l'habitatge amb finalitats turístics amb anterioritat.
Si decideix llogar-la, comprove abans que està en contacte amb el vertader propietari. Utilitze un cercador per a apuntar comerços pròxims i pregunte-li després per ells per a assegurar-se que coneix la zona.
Verifique que l'habitatge es troba inscrita en el Registre de Turisme de la Junta Andalusia, en cas contrari es tractarà d'una clandestina, infracció greu de la Llei 13/2011, de 23 desembre de Turisme d'Andalusia.
És aconsellable el pagament d'un senyal en lloc del pagament total per endavant i sempre a través de web de lloguer conegudes i fiables, no anara de les plataformes de lloguer.
Una vegada en l'habitatge, comprove el seu estat, faça un inventari dels estris i assegure's que els electrodomèstics funcionen. Si observa alguna incidència, comunique-ho immediatament a l'arrendador.
Guarde les fotos, la publicitat, el contracte i qualsevol documentació sobre l'habitatge. Seran útils en cas d'interposar una reclamació.
Per a OCU Màlaga resulta a més imprescindible augmentar l'activitat inspectora sobre aquesta mena d'habitatges, a fi que els consumidors i usuaris no es vegen afectats en els seus drets. Convé recordar que, la nova regulació dels habitatges d'ús turístic a Andalusia, introduïda pel Decret 31/2024, de 29 de gener, àmplia i reforça bona part de les garanties dels consumidors com, la identificació de l'empresa o persona explotadora del servei, la qual cosa fins llavors dificultava la reclamació dels usuaris, així com un telèfon d'atenció telefònica a la disposició dels usuaris les 24h.
Aquesta informació ha sigut elaborada per un equip d'enginyers, economistes, advocats, estadístics, editors i dissenyadors d'OCU que, en col·laboració amb laboratoris independents, analitzen des de 1975 els principals productes i serveis de consum. El seu treball se sustenta en els principis d'estalvi, qualitat, eficiència i sostenibilitat, però sobretot en la independència que li proporcionen les seues més de 190.000 socis actius.
Consulta la notícia original ACI