Quasi una quarta part dels consumidors investiga productes en línia abans de comprar-los a la botiga. Aquesta és una de les principals conclusions de l'un recent estudi desenvolupat per ESW, i les dades del qual ara presenta eMarketer. Les dades es basen en una enquesta realitzada a l'abril de 2024, en la qual van participar 18,679 adults majors de 18 anys de tot el món, realitzada entre el 31 d'octubre i el 14 de novembre de 2023.
L'estudi va revelar que el 23% dels consumidors adults busca productes en línia abans d'adquirir-los en establiments físics. A més, el 67% dels usuaris de xarxes socials va indicar que és probable que investiguen un producte en aquestes plataformes abans de realitzar una compra.
Altres informes relacionats també destaquen els diversos canals utilitzats pels consumidors per a investigar productes en línia. El 73% dels consumidors utilitza motors de cerca, el 62% visita llocs web de marques, i el 54% recorre a xarxes socials. A més, el 32% consulta fòrums i comunitats en línia, mentre que el 29% utilitza comparadors de preus. Quant a l'impacte de la investigació en línia en les vendes, el 70% de les compres en botiga estan influenciades per la investigació prèvia en línia. Els consumidors que investiguen en línia abans de comprar en botigues físiques tendeixen a gastar un 14% més.
Encara que les dades es refereixen específicament al mercat estatunidenc, aquesta tendència és extrapolable a diferents països del món. A més de les dades proporcionades, podem obtindre altres importants conclusions que reafirmen com aquesta pràctica d'investigar productes en línia abans de comprar-los en botigues físiques és una tendència significativa, reflectint un canvi en el comportament del consumidor cap a una major dependència de la informació digital. Això suggereix que les empreses han d'assegurar-se que la informació sobre els seus productes estiga fàcilment accessible i siga convincent en línia per a influir en les decisions de compra a la botiga.
El fet que un alt percentatge d'usuaris de xarxes socials investigue productes en aquestes plataformes abans de comprar, també subratlla la creixent influència de les xarxes socials en les decisions de compra. D'altra banda, preocupació dels consumidors sobre la confiabilitat del comerç social, malgrat l'augment en la despesa, indica que hi ha barreres de confiança que han de ser superades. Les empreses han de treballar a millorar la seguretat, autenticitat i transparència en les plataformes de comerç social per a fomentar la confiança del consumidor.
La preferència d'aquells consumidors que prefereixen completar les seues compres en botigues físiques, on poden avaluar la qualitat dels productes, evitar falsificacions i provar-li'ls, suggereix que les botigues físiques continuaran exercint un paper crucial en el procés de compra. Això ressalta la importància d'una estratègia de vendes omnicanal que integre eficaçment les experiències en línia i en botiga per a satisfer les expectatives dels consumidors.
Consulta la notícia original *AQUI