Actualitat Notícies

Spam telefònic: el 98% dels consumidors denúncia continuar rebent aquestes trucades un any després de la seua prohibició
Spam telefònic: el 98% dels consumidors denúncia continuar rebent aquestes trucades un any després de la seua prohibició

El 98,3% dels consumidors continua rebent anomenades comercials no sol·licitades un any després que es prohibira aquesta pràctica, la qual cosa suposa un augment de quasi dos punts percentuals respecte al 96,6% de l'última enquesta realitzada al setembre, segons un informe de Facua.

Malgrat la restricció, que va entrar en vigor el 30 de juny de 2023, el 68,1% dels enquestats afirma que ha rebut més de cinc anomenades comercials en l'últim mes, onze punts per damunt de l'anterior estudi. Per part seua, el 4,3% esmenta haver-les rebut en cinc ocasions en eixe període, el 7,5% en quatre, el 8,9% en tres, el 6,6% en dos i el 2,9% indica que li han anomenat una vegada.

Així mateix, set de cada deu afectats afirmen que durant alguna crida han sol·licitat al teleoperador que no torne a contactar-los, però posteriorment el 83,9% d'ells ha tornat a rebre una trucada de la mateixa empresa per a oferir-los els seus serveis.

Els serveis dels quals els consumidors han rebut un major nombre d'anomenades comercials han sigut els de telecomunicacions, amb un 73,5% que les han rebudes, i els energètics, amb un 71,8%. A gran distància els segueixen les assegurances (25,1%), les crides per a oferir alarmes i préstecs, amb un 6,4% i 5,9% respectivament.

Saltar-se la llei

Tan sols el 9,9% dels consumidors afirma saber com denunciar les anomenades comercials no sol·licitades, per la qual cosa tan sols el 2,1% dels afectats ha presentat una denúncia per això. *Facua recorda que l'article 66.1 de la Llei 11/2022, de 28 de juny, General de Telecomunicacions assenyala que els consumidors tenen dret “a no rebre anomenades no desitjades amb finalitats de comunicació comercial, llevat que existisca consentiment previ del propi usuari per a rebre aquest tipus de comunicacions comercials”.

Així, els usuaris hauran d'haver autoritzat prèviament les empreses perquè tinguen permés cridar-los per a vendre'ls els seus productes i serveis. Malgrat això, a penes el 2% dels afectats ha presentat una denúncia davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) per rebre anomenades comercials no autoritzades.

Facua aconsella als usuaris que, si reben anomenades comercials sense que les hagueren autoritzades, poden interposar una denúncia davant l'AEPD, que és l'organisme encarregat de vigilar el compliment d'aquesta normativa.

Consulta la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías