«Ens prenem molt de debò la denúncia de les associacions de consumidors, la qual estudiarem a fons. Esperem poder continuar dialogant amb totes les persones i organitzacions interessades per a millorar el servei que brindem als consumidors. Si identifiquem àrees de millora, estem disposats a treballar junts per a millorar el nostre servei i corregir qualsevol deficiència«. La plataforma xinesa de comerç electrònic, *Temu, ha mostrat en un comunicat al qual ha tingut accés ABC la seua disposició a modificar les deficiències que els consumidors hagen detectat en els seus serveis després que diverses associacions de consumidors, com l'OCU i CECU hagen elevat una denúncia a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (*CNMC) per possible incompliment de la Llei de Serveis Digitals.
Les associacions, que van actuar de manera coordinada a través de *BEUC, l'organització europea de defensa dels consumidors, que també va presentar una denúncia davant la Comissió Europea, adverteixen en l'operativa de la plataforma suposades infraccions com «falta de transparència dels seus sistemes de recomanació, debilitat en la protecció als menors i ús de diverses pràctiques manipulatives», entre altres coses.
Fuentes de la plataforma xinesa asseguren que des de la seua arribada a Europa, fa poc més d'un any, «hem estat ajustant de manera activa els nostres serveis per a alinear-los amb les pràctiques i preferències locals i estem compromesos amb les lleis i regulacions locals» i que en el seu ànim està no sols complir amb la regulació sinó oferir els màxims estàndards de qualitat per a oferir als seus usuaris «un servei segur i de confiança».
No obstant això, la denúncia de les associacions de consumidors subratlla que l'operativa de la plataforma «està plagada de tècniques de manipulació (patrons foscos) per a aconseguir que els consumidors gasten més del que originalment voldrien o per a complicar el procés de tancar el seu compte».
Davant tals acusacions, des de Temu s'ofereixen a «cooperar de manera ràpida i diligent amb les parts interessades per a garantir la seguretat del consumidor i el creixement sostenible de la plataforma» i s'afirma el seu compromís tant amb la transparència com amb «el ple compliment de totes les lleis i regulacions establides».
Consulta la notícia original ACI