Actualitat Notícies

Tetra Pak llança un informe sobre tendències de consum i el seu impacte en l’envàs

Tetra Pak ha presentat 'Bon envàs, bona vida', un informe amb dades rellevants que posa focus en les tendències de la societat actual i el seu impacte a l'àrea de l'envasament,amb dades procedents d'un estudi realitzat a consumidors europeus sobre les raons per les quals trien un determinat tipus d'envàs. El cost de l'estudi ha ascendit a 1,5 M€,segons ha revelat la companyia, i els seus resultats seran de nou avaluats en un termini de tres anys.

Aquest informe s'engloba dins d'una iniciativa més àmplia que Tetra Pak engega a diversos països (a través del seu sitewww.buenenvasebuenavida.com i perfils en xarxes socials), amb la finalitat d'informar, i conscienciar sobre els atributs de l'envàs de cartró, posant l'accent en els pilars clau on impacta: la salut, el medi ambient i el propi estil de vida.

En relació a la importància de la sostenibilitat i el medi ambient, Alejandro Total, director general de Tetra Pak Iberia, ha explicat en la presentació de l'informe l'aposta de la filial espanyola per un producte com 'Tetra BrikAseptic Edge', un dels grans desenvolupaments de la companyia per als propers anys, elaborat en més d'un 80% a partir de fonts renovables i que en el nostre paísestá sent emprat des de fa dos anys per Qualitat Pascual. De la mateixa forma, Tetra Pak està estenent 'Tetra Recart', un envàs concebut per a aliments sòlids, a noves categories de producte.

El primer executiu de la filial espanyola també ha posat el focus en l'alta taxa de reciclatge d'envasos de cartró complex a Espanya, que aconsegueix el 77,7%. En aquest sentit, ha assenyalat haver aconseguit un acord amb el Grup Saica per realitzar tot el reciclatge dels seus briks usats en les instal·lacions fabrils de la multinacional aragonesa en el seu complex del Burg d'Ebre (Saragossa). Durant els últims anys, aquesta labor havia estat realitzada per StoraEnso Barcelona, denominada Barcelona Cartonboard després de la seva venda al grup Quàntum Cabdal.

Unes altres de les apostes de la companyia per als propers anys són la digitalització, doncs, segons ha revelat Alejandro Total, els envasos de Tetra Pak disposaran d'una identitat digital única que permeti mostrar la seva trazabilidadal complet; i satisfer les necessitats de col·lectius com la generació millennial, que impliquen una nova mentalitat a la qual cal adaptar-se, o la població sènior, amb el desenvolupament de sistemes d'obertura més accessibles.

La unitat de negoci Tetra Pak Iberia (Espanya, Portugal i Angola) va aconseguir en 2016 unes vendes de 556 M€, amb la posada al mercat de 7.477 M d'envasos.

Els espanyols, més preocupats per la salut que els europeus

Un dels beneficis principals que diferencien als envasos de cartró complex, ha assenyalat Alejandro Total, "és que permet protegir els aliments de la llum i l'aire, i mantenir els nutrients i vitamines d'un aliment sense necessitat de conservants ni refrigeració per un llarg període de temps. A més, tenen una petjada de carboni mínima ja que estan fabricats amb matèries primeres renovables, és a dir, cartró procedent de boscos de gestió responsable i són fàcils de reciclar".

Segons l'estudi realitzat per Tetra Pak, per als espanyols, el més important a l'hora de triar un envàs per als seus aliments és que aquest protegeixi la qualitat del producte, i són els més preocupats per la salut referent a la seva alimentació (66%), molt per sobre de la mitjana europea (54%).

Entre les conclusions, destaquen que el més important, a l'hora de triar productes alimentosos, és que siguin saludables (90%) i naturals (sense conservants, 78%). La seguretat alimentària és l'aspecte clau (88%) quan trien envasos de cartró per a les seves begudes.

Quant al medi ambient, l'estudi també mostra als espanyols com a consumidors mediambientalment responsables. Segons aquest informe, la consciència mediambiental dels consumidors espanyols quant a l'alimentació (51%) està per sobre de la mitjana europea (36%). Pel 72% dels espanyols que un envàs no respecti el medi ambient seria un motiu per no comprar o comprar menys un producte.

Major tendència a consumir fora de casa

Quant a l'estil de vida actual, també els envasos de cartró tenen un paper important perquè els ciutadans demanden productes personalitzats que s'adaptin a les seves necessitats quant a grandària, pes i format. Entre algunes de les tendències que marquen aquest canvi d'hàbits, les àrees metropolitanes creixen, les llars amb solament un o dos membres superen a la resta, i l'estil de vida més actiu genera que les persones hagin de consumir més fos de la llar.

Així, més de la meitat dels espanyols desdejuna fora de la llar almenys una vegada per setmana. Per aquest motiu el 81% dels consumidors demanden productes en envasos de grandària adequats a les seves necessitats i que el 70% valora que sigui fàcil d'emmagatzemar. Això suposa que els consumidors necessiten envasos més petits, fàcils de portar i d'obrir, que permetin consumir el producte directament de l'envàs.

Per a Alejandro Total, "des de Tetra Pak volem que empreses i consumidors siguin conscients de l'oferta i envergadura que té l'elecció d'un envàs. Volem informar sobre les diferents opcions que tenen perquè puguin escollir conscientment concorde a les seves necessitats. Per això neix 'Bon envàs, bona vida', perquè el consumidor tingui en el seu poder la capacitat d'elecció d'un envàs de forma premeditada, tenint en compte aspectes que són importants per a la salut, el medi ambient i el seu estil de vida".

Puede consultar la noticia original AQUI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías