Potser t'ha passat o li ha succeït a algú del teu entorn: et telefonen i abans que pugues agafar-ho, es talla. Crides a qui t'ha anomenat, i ningú contesta a l'altre costat de la línia. En veure que no hi ha resposta, acabes per penjar... però mentrestant has anomenat (i has mantingut la crida almenys uns segons) a un número de tarifació especial, potser a l'estranger, un número d'eixos que cobren molt per l'establiment de crida i pel temps de connexió.
T'han estafat i el pitjor és que no et dones ni compte, perquè probablement no repararàs en això fins que arribe la factura de telèfon, més cara de l'habitual o amb crides “especials” anara de la tarifa que tens contractada, unes crides que no eres conscient d'haver fet. Has caigut en el parany de l'estafa de la trucada perduda.
Com evitar caure en el parany de Wangiri?
L'única manera de previndre aquesta estafa és no retornant la trucada perduda, o no fent-ho abans d'haver tractat de saber qui et cridava. Si tens dubtes, penses que t'ha pogut dir un contacte, un company... tracta de comprovar el número:
Què fer si has picat?
Si has picat i has rebut la teua factura de telefonia per un import major de l'esperat, fins i tot encara que no siga desorbitat, no te'l calles:
Denuncia-ho davant les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat en qualsevol comissaria o a través del *INCIBE
Intenta recopilar totes les evidències que demostren el parany: el registre de trucades del teu telèfon, factures de l'operador, cobrament del banc... tot això ajudarà amb la denúncia.
Consulta la notícia original AQUI