Actualitat Notícies

El 83% dels consumidors pensa que la majoria de comerços ofereix falsos descomptes en el ’Black Friday’

El 10% dels consumidors que ha contestat a l'enquesta considera que la "gran majoria de signatures falsegen" part dels descomptes que ofereixen en el 'Black Friday'. Un altre 10% pensa que aquestes irregularitats són comeses per la meitat de les empreses, mentre que el 6% diu que són molt poques les que ofereixen falsos descomptes i solament el 1% creu que cap incorre en aquestes pràctiques. 

Els resultats són gairebé idèntics als obtinguts anys anteriors. En 2016, el 82% dels enquestats va considerar que la gran majoria de signatures falsejaven descomptes durant el 'Black Friday'. El 10% pensava que estaven comesos per la meitat de les empreses. El 7%, que eren molt poques les que oferien falsos descomptes i el 1% creia que cap incorria en aquestes pràctiques. 

D'acord amb les respostes a aquesta enquesta, en la qual han participat 11.212 usuaris, el 'Black Friday' podria resultar un #BlackFraude, per la qual cosa des de l'associació de consumidors conviden a utilitzar aquest 'hashtag' a les xarxes socials per posar al descobert els fraus.

A través de la campanya #BlackFraude, Facuapretén que els consumidors es converteixin en"caçadors de fraus" per "destapar les irregularitats" que cometen algunes empreses. Per detectar les estafes, pot recórrer-se a anuncis i catàlegs publicitaris o rebuts de compres recents i comparar els preus amb els quals mostrin els productes durant aquest divendres. 

En cas que la tenda asseguri que un producte té un descompte i aquest en realitat no existeixi o el seu percentatge de baixada no s'ajusti a la realitat, els consumidors poden realitzar fotografies i difondre-les a través de les xarxes, a més de presentar denúncies davant les autoritats autonòmiques de protecció al consumidor perquè apliquin sancions. 

Aquests fraus, segons explica l'associació de consumidors, poden donar-se a través de fórmules com el falsejo de preus en una part dels seus productes per fer-los creure que tenen importants descomptes, o, tal com ocorre en la temporada de rebaixes, que incrementin els preus durant els dies previs per retornar-los al seu import original durant la campanya comercial del divendres negre. 

Aquestes irregularitats, assenyala Facua, suposen un "frau als consumidors" i una "pràctica de competència deslleial" amb els establiments que apliquen descomptes reals. A més, l'associació critica la "falta de controls", que considera "fruit del creixent abandó" de les polítiques de protecció al consumidor per part de les comunitats autònomes. 


En aquest sentit, des de l'associació "lamenten" que les autoritats autonòmiques de consum "no desenvolupin actuacions d'inspecció" abans i durant el transcurs del 'Black Friday' per imposar sancions econòmiques i fer públics els noms dels comerços que cometen aquestes irregularitats. 

Facua aconsella als consumidors que "valorin tres elements essencials" abans de realitzar compres: si el preu final és "realment raonable", si el producte "resulta necessari" o si representa un capritx assumible que no "provocarà un arriscat augment dels seus nivells d'endeutament". 

D'altra banda, l'associació recorda que si els productes adquirits durant el 'Black Friday'tenen algun defecte de fabricació, tenen dos anys de garantia que ha d'assumir l'establiment. Així mateix, si s'adquireixen a través d'internet, els consumidors tenen catorze dies per retornar-los en cas que es penedeixin, pel que només hauran de fer-se càrrec de les despeses d'enviament. I si l'article està defectuós, és la tenda la que ha d'assumir aquest cost.

Pot consultar la notícia original ACI

Level AA conformance,
		            W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
© 2024 - Sernutec - Servicios y Nuevas Tecnologías